Ο Σκαραβαίος έχει μείνει στην Ιστορία για πολλές αρετές. Το γκάζι και οι επιδόσεις δεν συγκαταλέγονται σε αυτές, πλην μιας και πολύ ιδιαίτερης περίπτωσης. Του Beetle RSI.
Παρουσιάστηκε το 2001, ως η κορωνίδα του New Beetle, και έμεινε στην παραγωγή μόλις για μια χρονιά. Εμφανισιακά δεν είχε την παραμικρή σχέση με ό,τι είχαμε συνηθίσει από τα «Σκαθάρια» της VW, καθώς το φουσκωμένο αμάξωμα, οι 18άρες ζάντες ΟZ Superturismo και η πελώρια αεροτομή πίσω (μαζί με μια ακόμα στην οροφή) ήταν κάτι το πρωτόγνωρο για Beetle. Ακόμα σήμερα, προκαλεί νευροκαβαλικέματα από το γύρισμα των κεφαλιών.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό δεν ήταν τόσο δραματικές, αλλά τα ανθρακονημάτινα μπάκετ της Recaro τράβαγαν σαν μαγνήτης τα βλέμματα. Το ίδιο και ο πολύ κοντός λεβιές για το ανάλογης κλιμάκωσης 6άρι μηχανικό κιβώτιο, μαζί με τα αλουμινένια πεντάλ και την ίδια επένδυση σε πίνακα οργάνων και ταμπλό.
Κάτω από το φανταχτερό και «φτερωτό» αμάξωμα συναντούμε τον ατμοσφαιρικό 3.2 VR6, με απόδοση 224 ίππων και 320 Nm. Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion τροφοδοτούσε όλους τους τροχούς, προσφέροντας εξωπραγματικά νούμερα επιδόσεων για Σκαραβαίο: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ. και τελική 225 χλμ./ώρα! Αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση, με πιο σφιχτό και χαμηλωμένο setup, αλλά και στα φρένα. Εξάλλου, το Beetle RSI αποτέλεσε τη βάση για ένα επιτυχημένο πρωτάθλημα Ενιαίου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Όλα κι όλα 250 Beetle RSI κατασκευάστηκαν, με αρχική τιμή το απίθανο ποσό των 80.000 δολαρίων (68.000 ευρώ)! Θα περίμενε κανείς πως σχεδόν 20 χρόνια μετά, βάσει και της σπανιότητας του μοντέλου, οι τιμές να βρίσκονται σε ουράνια επίπεδα. Τουναντίον. Το RSI που βλέπουμε έχει 28.163 χλμ. στο κοντέρ και είναι άριστα συντηρημένο, όμως ο πωλητής δεν ζητά, για παράδειγμα, 80.000 ευρώ. Η απαξίωση έχει κρατήσει τις απαιτήσεις των κατόχων του ισχυρότερο Beetle όλων των εποχών σε λογικά επίπεδα, με το συγκεκριμένο να μπορεί να γίνει δικό σας έναντι 52.846 ευρώ (60.000 δολάρια). Λίγα δεν είναι, και πάλι, αλλά τουλάχιστον λιγότερα από όσα κόστιζε καινούργιο.