Οι τάσεις της αγοράς είναι ξεκάθαρες: αν δεν υπάρχει ηλεκτρικό, SUV ή και τα δύο σε μια γκάμα, το εμπορικό μέλλον της εταιρίας είναι δύσκολο. Η smart έχει ηλεκτρικό, αλλά δεν γινόταν να μείνει εκτός της πιο επιτυχημένης κατηγορίας παγκοσμίως για άλλη μια γενιά του διάσημου μικρού της.
Το smart MK4 θα είναι ολοκαίνουργιο και βασιζόμενο σε νέα πλατφόρμα, που θα αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ Daimler και Geely. Οι Γερμανοί θα αναλάβουν το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, με τους Κινέζους να φροντίζουν για την εξέλιξη και κατασκευή του. Το SUV τώρα, θα είναι σαφώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τα Smart που έχουμε συνηθίσει, επαναφέροντας το μοντέλο στην κατηγορία των σουπερμίνι μετά το πρώτο Forfour, του 2004. Τα renderings του Auto Express από τον Avarvarii μας δείχνουν πώς θα είναι το αυτοκίνητο, που θα τεθεί αντιμέτωπο με ηλεκτρικά compact SUV όπως το Peugeot e-2008, DS3 Crossback E-Tense και Hyundai Kona Electric.
Το smart SUV θα βασιστεί στην πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely, μαζί με όλες τις εκδόσεις του επόμενου smart και πολλά μοντέλα ακόμα, από τις 8 μάρκες υπό τη σημαία των Κινέζων (Volvo και Lotus δυο εξ αυτών). Η SEA μοιράζεται στοιχεία με την CMA των Σουηδών, όπου βασίζονται τα Volvo XC40 Recharge και Polestar 2. Τεχνικά χαρακτηριστικά είναι πολύ νωρίς για να ανακοινωθούν, ωστόσο η Geely έχει γνωστοποιήσει πως στα κορυφαία μοντέλα η πλατφόρμα SEA μπορεί να προσφέρει μέγιστη αυτονομία έως 700 χλμ. Για το περιπετειώδες Smart, μια αυτονομία της τάξης των 350-400 χλμ. είναι πιο πιθανό νούμερο.
Η πρεμιέρα του φημολογείται πως θα γίνει το 2022.