Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας και όλα δείχνουν πως τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα (υβριδικά, plug-in hybrid) αποτελούν το μέλλον.
Δείτε ακόμη: Ιδού τα νέα ηλεκτρικά τουρκικά αυτοκίνητα!
Βέβαια ο δρόμος των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, αφού υπάρχουν αρκετά προβλήματα και προκλήσεις. Φυσικά οι εταιρείες τα γνωρίζουν και προσπαθούν να τα αντιμετωπίσουν, ξοδεύοντας τεράστια ποσά για νέες τεχνολογίες.
Ο Επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της BMW, Klaus Froehlich, δήλωσε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα σε συνέντευξη του στην Automotive Europe. Καταρχήν, πιστεύει ότι οι μελλοντικές αρχιτεκτονικές οχημάτων θα πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτες. Έτσι θα προσαρμόζονται ταχέως στις αυστηρότερες παγκόσμιες νόρμες εκπομπών ρύπων, καθώς και στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών. Επίσης αποτελούν την καλύτερη λύση για τα επόμενα 5 με 10 χρόνια. Αν όμως ο κόσμος γυρίσει πλήρως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πρέπει να αναπτυχθούν ειδικές πλατφόρμες.
Δείτε ακόμη: Ρομπότ της VW θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν περισσότερο λόγω των πρώτων υλών που χρειάζονται οι μπαταρίες. Αυτό είναι κάτι που δεν θα αλλάξει και οι τιμές θα μπορούσαν ακόμη και να αυξηθούν λόγω αυξανόμενης ζήτησης των πρώτων υλών.
Σύμφωνα με τον κ. Klaus Froehlich, η πιο κρίσιμη τεχνική πρόκληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η φόρτιση. Κάθε κυψέλη της μπαταρίας χρειάζεται ένα μεμονωμένο κύκλο φόρτισης για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος υπερθέρμανσης. Κάτι που μειώνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η πολύ γρήγορη φόρτιση θα μπορούσε να φθείρει γρήγορα τη μπαταρία σε μόλις δύο με τρία χρόνια!
Δείτε ακόμη: Τα ηλεκτρικά εκπέμπουν περισσότερο CO2 από τα diesel;
Γεγονός που σίγουρα δεν θα το ήθελε κανένας πελάτης. Επίσης, μια ταχεία φόρτιση θα πρέπει να γίνεται κάθε 20 κύκλους φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι η απλή φόρτιση είναι η καλύτερη λύση για την αξιοπιστία της μπαταρίας, όμως ο χρόνος που απαιτείται είναι πολύ μεγάλος.