Συλλέκτης ρεκόρ έγινε το Rimac Nevera, και μάλιστα στην ίδια μέρα. Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 23 κορυφαίες επιδόσεις κατέρριψε το ηλεκτρικό hypercar από την Κροατία, μετατρέποντας την πίστα Automotive Testing Papenburg στη Γερμανία, σε μνημείο ταχύτητας!
Το Nevera έστησε πάρτι στις ευθείες των 4 χιλιομέτρων, παρουσία εκπροσώπων από τις Racelogic και Dewesoft για την πιστοποίηση των μετρήσεων. Ο ηλεκτρικός αδελφός της Bugatti Chiron πάτησε τέρμα γκάζι σε απολύτως «μαμά» μορφή, καθώς η μόνη αλλαγή που είχε το ιστορικό Nevera από τα υπόλοιπα παραγωγής, εντοπίζεται στην αφαίρεση του ηλεκτρονικού περιοριστή των 352 χλμ./ώρα. Τα ελαστικά Michelin Cup 2R διατίθενται προαιρετικά, συνεπώς το αυτοκίνητο ήταν πέρα για πέρα σύννομο με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.
Η δημιουργία του Mate Rimac έγραψε μόλις 1,74 δλ. για το 0-60 μίλια/ώρα, διαψεύδοντας ακόμα και τον ισχυρισμό της εταιρίας (1,85 δλ.)! Το 0-100 χλμ./ώρα θέλει ένα «τσακ» παραπάνω (1,82 δλ.), ενώ το 0-200 χλμ./ώρα είναι υπόθεση μόλις 4,42 δλ. Τα πρώτα 300 χλμ./ώρα έρχονται μετά από 9,23 δλ., ενώ τα 400 χλμ./ώρα από στάση εντός 21,32 δλ. Από εκεί, χρειάζονται άλλα 8,62 δλ. για να ακινητοποιηθεί πλήρως και να γράψει ένα απίστευτο 0-400-0 σε 29,94 δλ., κατεβάζοντας κατά σχεδόν 1 δλ. το ρεκόρ του Koenigsegg Regera (31,49 δλ.)! Γενικότερα, το Nevera κατέγραψε κορυφαίες επιδόσεις σχεδόν σε κάθε μέτρηση επιτάχυνσης που υπάρχει, ερχόμενο να τις προσθέσει σε αυτή της υψηλότερης τελικής για ηλεκτρικό που είχε σημειώσει στα τέλη του ’22.
Υπενθυμίζουμε πως το Nevera χρησιμοποιεί 4 ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) και μια συστοιχία μπαταριών 120 kWh, για μια συνδυαστική απόδοση 1.940 ίππων και 2.360 Nm ροπής. Αμάξωμα και σασί κατασκευάζονται από ανθρακονήματα, όμως ακόμα κι έτσι ο συνδυασμός μπαταριών-ηλεκτροκινητήρων στέλνει τη ζυγαριά στα 2.150 κιλά. Ελάχιστο το κακό, καθώς η δύναμή του είναι τέτοια, που τα κάνει να φαίνονται πούπουλο. Πάμε να δούμε ένα-ένα τα ρεκόρ που έσπασε.