Οι τάσεις της αγοράς επιτάσσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και SUVs. Τα πάλαι ποτέ κραταιά MPVs έχουν μπει στο περιθώριο ή μεταλλαχτεί σε crossover, προκειμένου να επιβιώσουν. Το Renault Scenic δεν γινόταν να μην ακολουθήσει, αποκτώντας περιπετειώδη χαρακτηριστικά στην 4η γενιά του, που εμφανίστηκε το 2016. Αφού, λοιπόν, μπήκε στο δρόμο, γιατί να μην ολοκληρώσει το ταξίδι;
Όπως αποκαλύπτει το Auto Express και επιβεβαιώνει η Renault, η 5η γενιά Scenic θα είναι ξεκάθαρα SUV και μάλιστα ηλεκτρικό. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV και θα μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη με το προσφάτως παρουσιασθέν Megane E-Tech Electric. Από ό,τι φαίνεται μέσω των renderings, το ίδιο θα κάνει και με τη σχεδίαση. Οι διαστάσεις αναμένεται να πάρουν την ανιούσα, με το μήκος να ξεπερνά τα 4,5 μέτρα (από 4.406 χλστ. που είναι τώρα) προκειμένου να αλλάξει κατηγορία το μοντέλο και να μπει στα λημέρια των ηλεκτρικών C-SUVs.
Απώτερος σκοπός, η αναμέτρηση με το VW ID.4. Ενώ το ηλεκτρικό Megane τοποθετείται απέναντι από το VW ID.3, το αντίστοιχο Scenic θα βάλει στο στόχαστρο το «4άρι» των ID. και θα προτάξει ως κυριότερα προσόντα τη σχεδίαση, αλλά και την πρακτικότητα της καμπίνας. Εξάλλου, από το 1996 είναι στο «κουρμπέτι» ο Γάλλος. Δεν ξεχνιούνται έτσι απλά σχεδόν 30 χρόνια πολυχρηστικότητας και πολυμορφικότητας. Να θυμίσουμε επίσης πως το Scenic υπήρξε πιονέρος των crossover, πολύ πριν γίνουν υπερδύναμη, με το RX-4 του 2000.
Την κίνηση του Scenic E-Tech θα αναλάβει ο ηλεκτροκινητήρας και οι μπαταρίες του αντίστοιχου Megane. Η βασική έκδοση θα αποδίδει 130 ίππων και 250 Nm ροπής, ενώ η ισχυρότερη θα έχει δύναμη 218 ίππων με 300 Nm. Δυο μπαταρίες θα είναι διαθέσιμες, 40 και 60 KWh, με την αυτονομία στο Megane να κυμαίνεται στα 300 και 470 χλμ. αντίστοιχα.
Το ντεμπούτο του νέου και αμιγώς ηλεκτρικού Scenic τοποθετείται χρονολογικά στο 2024, ως μέρος της «ηλεκτρο-επανάστασης» των Γάλλων («Renaulution») που θα μας δώσει 3 ακόμα EVs την ίδια χρονιά.