Τα Type R έγιναν γνωστά στην Ευρώπη πρωτίστως λόγω Integra και εδραιώθηκαν από το Civic EP3, ενώ σε επιλεγμένες αγορές υπήρχε και το Accord. Το πρώτο του είδους όμως, δεν ήταν άλλο από το NSX.
Δείτε ακόμα: Πως πάει το Honda Civic Type R στα 260 χλμ./ώρα;
To πρωτοποριακό supercar της Honda άνοιξε την αυλαία για τα «Τάπερ», εστιασμένο στο χαμηλό βάρος και προσανατολισμένο στην προσφορά αγωνιστικής αίσθησης. Κάθε τι περιττό -όπως air condition, ηχοσύστημα, υδραυλική υποβοήθηση στο τιμόνι, ηχομόνωση, ρεζέρβα- αφαιρέθηκε, οι τροχοί αντικαταστάθηκαν από ελαφρύτερους της Enkei, ο δερμάτινος επιλογέας από έναν αλουμίνενιο, το πίσω παράθυρο από λεπτότερο πλαστικό και η μπαταρία από μία μικρότερη. Τα καθίσματα δε, ήταν ανθρακονημάτινα της Recaro. Η συνολική μείωση του βάρους έφτασε τα 120 κιλά, με την ζυγαριά να σταματά στα 1.230.
Διαβάστε επίσης: Η Honda δίνει «κοψοχρονιά» το NSX
Αλλαγές υπήρχαν στην ανάρτηση και τη μετάδοση, με τους Ιάπωνες να τοποθετούν σκληρότερα αμορτισέρ/ελατήρια και σφιχτότερες αντιστρεπτικές, κονταίνοντας παράλληλα την τελική σχέση στο 4,235:1 (από 4,06:1). Όλα αυτά επέφεραν σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 5,1 δλ. αντί 5,7 δλ. του κανονικού NSX, και την τελική να παραμένει σταθερή στα 273 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: Το Honda NSX Type R «ρίχνει» στο καινούργιο! (+video)
Μόλις 483 NSX Type R (ή NSX-R, όπως έγινε θρύλος) κατασκευάστηκαν. Όπως καταλαβαίνουμε, όταν κάποιο εξ αυτών βγαίνει σε αγγελίες ή δημοπρασία οι τιμές «βαράνε». Το ερυθρό των φωτογραφιών είναι του 1993 και έχει διανύσει 49.016 χλμ. Παρότι έχει αλλάξει 3 ιδιοκτήτες, οι δύο εκ των οποίων από Αυστραλία και Μαλαισία, δεν έφυγε ποτέ από την Ιαπωνία (όλα τα NSX-R ήταν για την εγχώρια αγορά)! Αν θέλετε να το κάνει για εσάς, θα πρέπει καταρχάς να αποταμιεύσετε 285.000 δολάρια (251.577 ευρώ) για την αγορά του. Μεταφορικά και τελωνεία βάλτε με το μυαλό σας…