Στις 5 γενιές Civic Type R, η Honda μας έχει προσφέρει μερικές από τις πιο διαπεραστικές κατασκευές που έχουν κυκλοφορήσει, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Η επιλογή του πιο ποθητού όλων, θα περίμενε κάποιος να είναι δύσκολη υπόθεση. Είκοσι και τέσσερα χρόνια καριέρας, πάνω από είκοσι διαφορετικές εκδόσεις – πολλές εκ των οποίων δεν είδαμε στην Ευρώπη. Η διαλογή του ενός, ωστόσο, αποδεικνύεται σχεδόν αυτόματη.
Το σεντάν Civic Type R ήταν με διαφορά το πιο εντυπωσιακό «Τάπερ», μέχρι την παρουσίαση του σημερινού FK8. Και μόνο η παρουσία της «απλώστρας» πίσω, που θύμιζε Lancer Evo και Impreza STI, θα ήταν αρκετή. Το FD2 όμως είχε κι άλλους άσους στα μανίκια του: αυξημένη ισχύς σε σχέση με το χάτσμπακ FN2 (225 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. αντί 201 στις 7.800 σ.α.λ.), πιο «κοντές» σχέσεις στο 6άρι κιβώτιο, σφιχτότερη ανάρτηση και στάνταρ μπλοκέ διαφορικό. Η Honda δήλωνε πως το σασί του ιαπωνικού Type R, που ήταν το σεντάν, παρουσίαζε 50% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία από το Integra Type R DC5! Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή…
Η Mugen δεν άργησε να πιάσει στα χέρια της το τετράθυρο Civic. Και φρόντισε να δημιουργήσει φετίχ σε κάθε εραστή των σκληροπυρηνικών αυτοκινήτων. Καταρχάς, μείωσε το βάρος κατά 165 κιλά (μόλις 1.055 συνολικά) χάρις στην τοποθέτηση ανθρακονημάτινων προφυλακτήρων και μπάκετ της Recaro, αλουμινένιου καπό, αφαίρεση της περισσότερης μόνωσης κλπ. Εν συνεχεία άλλαξε τους εκκεντροφόρους, το σύστημα εξαγωγής και την ECU, αυξάνοντας την απόδοση του K20A στα 240 άλογα (πάντα στις 8.000 σ.α.λ.). Για το τέλος, φρόντισε να δώσει τη δική της ταυτότητα στο σχεδιαστικό κομμάτι, με τους αεραγωγούς στο καπό, τους νέους προφυλακτήρες, τη μεγαλύτερη αεροτομή, τα σήματα «Mugen» και τις δικές της 18άρες, σε μαύρο χρώμα.
Τα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε μόλις 6 δλ. (έχει μετρηθεί και στα «ψηλά» 5άρια, εκεί που βρίσκεται το σημερινό Type R δηλαδή) και η τελική έφτανε στα 250 χλμ./ώρα, τρομοκρατώντας παράλληλα υπεραυτοκίνητα σε πίστες με τους χρόνους που πετύχαινε. Όλα κι όλα, 300 Mugen RR κατασκευάστηκαν. Αποκλειστικά σε Misano Red, δεξιοτίμονα και αρχικά μόνο για την ιαπωνική αγορά. Στο φινάλε, κάποια ελάχιστα βρήκαν το δρόμο τους για την Ευρώπη, μέσω της Μεγάλης Βρετανίας. Σήμερις, αν τύχει να βρεθεί ένα στην αγορά των μεταχειρισμένων η τιμή του επίσης κοντράρει supercars.
Αυτό που βλέπουμε έχει 32.900 μίλια (52.947 χλμ.) και πωλείται για τα λεφτά ελαφρώς μεταχειρισμένου Audi R8 V10 Performance. «Μόλις» 89.995 λίρες (104.872 ευρώ)!