Η αξιοπιστία είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο για κάθε αυτοκίνητο, όμως το κακό είναι ότι δεν μετριέται, ούτε φαίνεται, όπως είναι για παράδειγμα η ποιότητα κατασκευής, οι χώροι, η παθητική ασφάλεια, οι επιδόσεις κ.λπ. Για το βαρυσήμαντο αυτό τομέα έχουμε μια εικόνα από διάφορες μεγάλες έρευνες που γίνονται, όπως οι έλεγχοι που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο γερμανικός οργανισμός TÜV.
Τα φετινά αποτελέσματα που ανακοίνωσε το TÜV (Technischer Überwachungs-Verein ή Τεχνικός Σύλλογος Ελέγχου σε μετάφραση) προέρχονται από 9,6 εκατομμύρια επιθεωρήσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Ιούνιο του 2021. Ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η ηλικία των αυτοκινήτων από 4-5 έτη, γιατί υπάρχουν αρκετά στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Μεταξύ αυτών και συγκεκριμένα στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών (πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα), το αυτοκίνητο που εμφάνισε τα λιγότερα προβλήματα (μόνο το 5,5% των οχημάτων που ελέγχθηκαν) ήταν το Honda Jazz. Γεγονός που δεν αποτελεί σίγουρα έκπληξη, αφού το μικρό Honda έχει βρεθεί και άλλες φορές και χρονιές στην πρώτη θέση της «κλάσης» του.
Πρόκειται για το προγενέστερο, 3ης γενιάς Jazz, το οποίο παρουσιάστηκε στην Ευρώπη το 2014 και αντικαταστάθηκε από το υπάρχον Jazz το 2020. Στη χώρα μας λανσαρίστηκε στα τέλη του 2015, με μοναδικό κινητήρα αρχικά τον 1.3 λτ. i-VTEC και τιμή που ξεκινούσε από 16.990 ευρώ. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε ισχύ 102 ίππων και 123 Nm ροπής, προσέφερε επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, με κατανάλωση δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ. Προς το τέλος της καριέρας του, έκανε την εμφάνισή του το πιο σπορ Jazz 1.5 i-VTEC 130 PS.
Το προγενέστερο Jazz, εκτός από αξιόπιστο ήταν (παραδοσιακά) πολύ ευέλικτο στην οδήγηση και πρακτικό. Ο θάλαμος επιβατών του εντυπωσίαζε με τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές (354 λτ.), παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 3.995 χλστ.).