Το PHEV που παρκάρει μόνο έξω λόγω φόβου πυρκαγιάς

Το πρόβλημα με τις φωτιές στα ηλεκτρικά είναι γνωστό, το ίδιο και η δυσκολία στην κατάσβεση τέτοιου είδους πυρκαγιάς. Η συγκεκριμένη ασθένεια, όμως, δεν περιορίζεται στα αμιγώς EV. Οτιδήποτε χρησιμοποιεί μπαταρίες και ηλεκτρικό μοτέρ για να κινείται, κινδυνεύει να γίνει «ψησταριά». Κάτι που επηρεάζει και τα plug-in υβριδικά, σε σημείο ένα συγκεκριμένο μοντέλο να συνοδεύεται από σύσταση για παρκάρισμα μόνο σε εξωτερικούς χώρους!

Η εν λόγω «διάκριση» ανήκει στο Chrysler Pacifica eHybrid, του οποίου η 16 kWh συστοιχία κινδυνεύει από την εκδήλωση πυρκαγιάς λόγω βραχυκυκλώματος. Συγκεκριμένα ένα από τα στοιχεία της μπαταρίας ενδεχομένως να μην έχει τοποθετηθεί σωστά, δημιουργώντας την πιθανότητα εσφαλμένης επαφής με τα υπόλοιπα. Συνθήκη που μπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωμα, από εκεί σπίθα και εν τέλει φωτιά. Τα Pacifica PHEV που επηρεάζονται δεν είναι πολλά, όλα κι όλα 36, αλλά μέχρι να διερευνηθεί το πρόβλημα και να επιλυθεί, άπαντες οι κάτοχοι του αμερικανικού MPV καλούνται να το παρκάρουν μόνο έξω και ει δυνατόν, μακριά από κτίρια!

Το αυτοκίνητο τελεί υπό ανάκληση, με το NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) να έχει ήδη εκδώσει το σχετικό πρόγραμμα. Άγνωστο παραμένει το πώς η Chrysler αντελήφθη το ζήτημα, καθώς δεν υπήρξε κανένα παράπονο, καμία καταγγελία και καμία έρευνα από το NHTSA. Πρώτα βρήκε η φίρμα από το Ντιτρόιτ ότι υπήρχε πρόβλημα και μετά, αφού ενημέρωσε τον αρμόδιο φορέα, εκδόθηκε η ανάκληση. Λογικά η ανακάλυψη ήρθε από εσωτερικές δοκιμές ή κατόπιν ενημέρωσης του προμηθευτή.

Για την ιστορία να αναφέρουμε πως το Pacifica PHEV συνδυάζει τον ατμοσφαιρικό 3.6 V6 Pentastar με δυο ηλεκτροκινητήρες (86 και 116 ίππων), για μια συνδυαστική απόδοση 264 ίππων. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω του κιβωτίου eFlite EVT, επιτρέποντας στο πολυμορφικό των 5,2 μέτρων και 2,3 τόνων να κινείται με τα ηλεκτρικά μοτέρ στις περισσότερες των περιπτώσεων. Ο 3.6 V6, δηλαδή, χρησιμοποιείται κυρίως για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 2,9 λίτρα/100 χλμ. και η μέγιστη αυτονομία ξεπερνά τα 800 χλμ., εκ των οποίων τα 52 χλμ. αποκλειστικά με το ρεύμα.

Get it on Google Play Download on the App Store