Το επόμενο Mondeo μπορεί να έχει «κλειδώσει» ως κουπέ SUV, όμως το μεσαίο της Ford έκανε την έκπληξη και ανέτρεψε όλα τα προγνωστικά, εμφανιζόμενο ως σεντάν! Πώς γύρισε έτσι το παιχνίδι;
Καταρχάς, όπως πολύ εύκολα μπορούμε να δούμε, το νέο Mondeo είναι «φτυστό» το Evos. Αν εξαιρέσουμε τα πίσω φωτιστικά σώματα και την ελαφρώς μεγαλύτερη πόρτα του πορτμπαγκάζ, τα δυο μοντέλα μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό. Στην προκειμένη ξεχωρίζουμε και τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος, διαχωρίζοντας επαρκώς τη σεντάν τεχνοτροπία από την κουπέ-crossover. Συνεπώς έχουμε και το Evos, και το Mondeo. Όχι εμείς, για την ακρίβεια. Οι Κινέζοι.
Οι φωτογραφίες εμφανίστηκαν στο site του κινεζικού Υπουργείου Βιομηχανίας, το οποίο είναι υπεύθυνο -μεταξύ άλλων- για την έγκριση όλων των νέων μοντέλων. H 5η γενιά του Mondeo ανακοινώνεται με μήκος 4.935 χλστ., που την καθιστά 66 χλστ. μακρύτερη από αυτή που κυκλοφορεί στην Ευρώπη. Το μεταξόνιο εκτείνεται στα 2.945 χλστ. (+95 χλστ. σε σχέση με το δικό μας) και οι ζάντες αγγίζουν τις 19 ίντσες σε διάμετρο, με ελαστικά 235/45 (για την εικονιζόμενη έκδοση ST-Line). Κάτω από το καπό φιλοξενεί τον ίδιο 2.0λτ. EcoBoost, που συναντάμε και στο Evos, με απόδοση 238 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 376 Nm στις 2.500-3.750 σ.α.λ.
Στην Κίνα, λοιπόν, το Mondeo συνεχίζει κανονικότατα, ως σεντάν. Στα μέρη μας, ωστόσο, είναι σίγουρο πως θα αλλάξει σε SUV. Οπότε σχεδιαστικά, θα πρέπει να περιμένουμε είτε το Evos με άλλο όνομα, είτε κάτι ενδιάμεσα σε αυτό και το κινεζικό Mondeo. Μηχανικά τώρα, τα υβριδικά μοτέρ (plug-in και μη) θεωρούνται δεδομένα.