Τα e-fuel λογίζονται ως οι σωτήρες των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συνθετικά, εναλλακτικά και βιοκαύσιμα είναι αυτά που κέρδισαν τη μάχη με τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας ζωή στις Μ.Ε.Κ. και μετά το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται εδώ και χρόνια πάνω στη διαδοχή της αμόλυβδης και του ντίζελ, έχοντας εμφανίσει πολλά υποσχόμενα δείγματα. Το αγωνιστικό MX-5 που η Mazda θα κατεβάσει στο πρωτάθλημα ENEOS Super Taikyu, είναι το πιο πρόσφατο.
Το «βιο-Miata» έχει κάτω από το καπό τον 2.0λιτρο Skyactiv-G, που στην κανονική του μορφή αποδίδει 184 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 205 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η κύρια διαφορά εδώ σε σχέση με την έκδοση δρόμου, πέρα από τις βελτιώσεις για την αύξηση της δύναμης, είναι το καύσιμο που αναφλέγεται στους θαλάμους. Αντί για την παραδοσιακή ή την αγωνιστική αμόλυβδη, το Mazda CNF Concept -όπως ονομάζεται- καταναλώνει συνθετικά καύσιμα εξελιγμένα από την ENEOS. Οι Ιάπωνες δίνουν μεγάλη βάση στο συγκεκριμένο τύπο κινητήρα, έχοντας δημιουργήσει ξεχωριστή κατηγορία (κλάση ST-Q) για τη συμμετοχή αυτοκινήτων με e-fuels.
Το MX-5 θα συναγωνίζεται τόσο το Toyota GR86 όσο και το Subaru BRZ, σε μια τριπλέτα sportscars που θέλουν να αποδείξουν πως τα εναλλακτικά καύσιμα μπορούν να είναι βιώσιμα από όλες τις πλευρές: και για το περιβάλλον, δηλαδή, αλλά και για τη διατήρηση των θερμικών κινητήρων στην ενεργό δράση, αλλά και την οδηγική απόλαυση. Το ίδιο θα κάνει η Dacia με τη συμμετοχή της στο Ντακάρ του 2025, ενώ από το 2026 τα συνθετικά καύσιμα θα τροφοδοτούν και τους εμβολοφόρους των μονοθεσίων στη Formula 1. Για το MX-5 τώρα, τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται. Περιμένουμε, ωστόσο, απόδοση τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με του βενζινοκίνητου, ήτοι 184 άλογα. Δεν αποκλείεται πάντως να ξεπερνά και τους 200 ίππους.