Στην πορεία της Ford έχουν υπάρξει πολλά γρήγορα μοντέλα, υπό τη σημαία «RS». Δεν ξεχνιούνται τα Sierra RS500 και Escort RS Cosworth, ούτε οι τρεις γενιές Focus RS. Σαν τα παλιά, καλά και λατρεμένα Escort όμως δεν έχει. Για αυτό και το διασημότερο όλων, το MK2, ετοιμάζεται να ξαναβγεί ως καινούργιο!
Διαβάστε επίσης: Νέα Alfa Romeo Giulia GT 518 PS με ένα «αλλά»
Το αυτοκίνητο που αποτέλεσε τη βάση για το RS1800 και το πρωτάθλημα του Ari Vatanen (στο Ακρόπολις του 1980, με φόντο τα Μετέωρα πάνω), χρήζοντας παράλληλα τη Rothmans Rally Team ως τη μοναδική ιδιωτική ομάδα που κατέκτησε τίτλο στο WRC, επανέρχεται δριμύτερο για το 2021! Οι Great British Sports Cars και MST Cars αναβιώνουν τον πισωκίνητο θρύλο, 40 χρόνια μετά το τέλος παραγωγής του! Το νέο Escort είναι στην κυριολεξία «νέο», καθώς κατασκευάζεται από το μηδέν. Σασί και αμάξωμα σχεδιάζονται με βάση τις προδιαγραφές του Group 4, για το οποίο και προοριζόταν αρχικά το ολοκαίνουργιο MK2. Επειδή όμως η τάση του restomodding έχει «ψαχνό», οι Βρετανοί αποφάσισαν να ετοιμάσουν το αυτοκίνητο και για έγκριση δρόμου!
Δείτε ακόμα: Το αεροπορικό spoiler του Ford Escort Cosworth
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 3 διαφορετικών μοτέρ 2.5 λίτρων: Duratec, BDG ή Millington. Όλα αποδίδουν 200+ άλογα, με τις διαφορές τους να εντοπίζονται στο βαθμό βελτιωσιμότητας και τη συμμόρφωση με τους αγωνιστικούς κανονισμούς. Οι επιλογές στην ανάρτηση είναι μεταξύ Bilstein και Ohlins, τα φρένα προέρχονται από την AP Racing, το κιβώτιο είναι είτε 6άρι χειροκίνητο είτε σειριακό, το τιμόνι υδραυλικό, το διαφορικό εξυπακούεται μπλοκέ και το αμάξωμα διατίθεται με και χωρίς τα φουσκώματα. Οι θεσπέσιοι τροχοί της Minilite πάντως, είναι στάνταρ.
Διαβάστε επίσης: Όταν το Ford Escort παραλίγο να γίνει Erika
Το πρώτο Escort MK2 MY2021 που κατασκευάστηκε, έχει τον 2.5άρη Duratec κάτω από το καπό, ανάρτηση Bilstein, 6άρι χειροκίνητο, φουσκωμένα φτερά, roll cage και κυκλοφορεί κανονικότατα σε δημόσιο δρόμο! Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Motorsport Tools, Carwyn Ellis, ο χρόνος κατασκευής τοποθετείται στους 6 μήνες και η δυναμική ετήσιας παραγωγής φτάνει τα 12 αυτοκίνητα ετησίως. Η ζήτηση ήδη είναι τεράστια, με τον Ellis να δηλώνει πως ενδέχεται να υπάρχει μεγάλη λίστα αναμονής. Κι αυτό, παρά το αρχικό κόστος των 65.000 λιρών (71.862 ευρώ). Οι θρύλοι εξάλλου, είναι ανεκτίμητοι.