H Saab ήταν μία από τις εταιρείες που δημιούργησε μοναδικά μοντέλα, τα οποία άφησαν εποχή τόσο με τις τεχνολογίες τους, όσο και με τον ξεχωριστό τους σχεδιασμό. Ειδικά τις δεκαετίες του 1980, 1990 και 2000, μοντέλα όπως τα 900, 9000 και μετέπειτα τα 9-3 και 9-5, διέθεταν μοναδική γοητεία, κύρος, πολυτέλεια και δυναμικές επιδόσεις με τους turbo κινητήρες. Όμως το 2011 η Saab υπέβαλε αίτηση πτώχευσης μετά από ένα δύσκολο αγώνα επιβίωσης τριών ετών και μετά ακολούθησαν διάφορες αγοραπωλησίες, για να κλείσει οριστικά το 2016.
Ορισμένες από τις πρωτοπορίες της Saab ήταν το διπλό κύκλωμα των υγρών φρένων (1963), το πλυστικό σύστημα για τα μπροστινά φώτα (1970), τα στάνταρ θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα (1971) και η wastegate για τον έλεγχο της πίεσης του τούρμπο (1976). Tο 1982 παρουσίασε τα πρώτα τακάκια χωρίς αμίαντο, ενώ το 1983 εμφάνισε τον πρώτο 16βάλβιδο turbo κινητήρα παραγωγής.
Ωστόσο, υπήρξε και μία ακόμα καινοτομία, που είχε ως βασικό σκοπό τη βελτίωση της ασφάλειας του οδηγού. Αυτή ήταν η τοποθέτηση της μίζας του κλειδιού ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα (1969), αντί για την κολόνα του τιμονιού, προκειμένου να μειώσει τους τραυματισμούς που προκαλούνταν στα γόνατα από το κλειδί, σε ενδεχόμενο σύγκρουσης.
Όμως ακόμα πιο παλιά, η Saab είχε προνοήσει για τον ίδιο πάλι σκοπό και είχε τοποθετήσει τη μίζα πάνω στο ταμπλό, όπως ήταν στο εικονιζόμενο Saab 92 του 1951.
Η θέση του κλειδιού κοντά στο χειρόφρενο υιοθετήθηκε από πολλά Saab, όπως ήταν τα 900, 9-3, 9-5 και 9-7Χ. Στα μοναδικά πιο σύγχρονα Saab που βρίσκονταν στην κολόνα του τιμονιού ήταν στο 9000 και στο 9-2X (παρακάτω φωτογραφία), το οποίο ήταν ένα Subaru Impreza δεύτερης γενιάς με τα σήματα της Saab. Επίσης, τα μόνα μοντέλα της σουηδικής μάρκας που είχαν κουμπί για τον κινητήρα, ήταν τα τελευταία και πιο σύγχρονα 9-5 και 9-4Χ.