Η Μεγάλη Βρετανία πραγματοποίησε την υπόσχεσή της και αποχαιρέτησε την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του περιβόητου «Brexit». Στον απόηχο της ιστορικής εξέλιξης για το οικοδόμημα της Συνθήκης του Μάαστριχτ, επήλθαν δασμοί και τεράστιες δυσκολίες στη διακίνηση αγαθών προς και από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά το Brexit έχει και τα καλά του.
Πρώτο και κυριότερο, το γεγονός ότι πλέον οι χώρες του Η.Β. δεν υπόκεινται στη νομοθεσία της Ε.Ε. Κάτι που ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Φυσικά, όσα εξάγονται θα πρέπει να τηρούν τις νόρμες της Ένωσης για να διατίθενται στα κράτη-μέλη της. Δεν γίνεται, για παράδειγμα, να δούμε ένα Land Rover που να μην πληροί τα κριτήρια του Euro 6d-TEMP να έρχεται στη χώρα μας. Μπορούμε, όμως, να δούμε ένα που δεν συμμορφώνεται, να κυκλοφορεί πλέον στη Μεγάλη Βρετανία. Το Lada Niva, ας πούμε!
Το ρωσικό 4×4 αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους Αγγλοσάξονες, πουλώντας περισσότερα από 350.000 κομμάτια σε 23 χρόνια επίσημης διάθεσης (1974-1997). Οι εκπομπές ρύπων της δεκαετίας του 90 ανάγκασαν τους Ρώσους να αποχωρήσουν, αφήνοντας την πώληση Niva σε ανεξάρτητους εισαγωγείς. Η επιστροφή της Lada ήταν προγραμματισμένη για το 2013, όμως και πάλι οι νόρμες των CO2 έκοψαν τη φόρα του Ρώσου μαχητή. Για μια τετραετία (2013-2017) όποιος ήθελε Niva στη Βρετανία, απευθύνονταν στην Blackheath Developments. Και πάλι, όμως, ήρθαν οι εκπομπές ρύπων να εξοβελίσουν το τέκνο της AvtoVAZ από το Νησί.
Το Brexit επαναφέρει το αγγλικό διαβατήριο για το ιστορικό Lada, πάλι μέσω της Blackheath Developments. Από τη στιγμή που η Μεγάλη Βρετανία δεν ανήκει πλέον στην Ε.Ε., τα κάθε λογής Euro δεν έχουν υποχρεωτική εφαρμογή. Οπότε ο 1.700άρης τετρακύλινδρος των 84 ίππων μπορεί να λειτουργεί ελεύθερα! Βέβαια, οι δασμοί ανεβάζουν την τιμή του αυτοκινήτου ψηλά, στις 14.900 λίρες (17.136 ευρώ), ενώ δεν γίνεται μετατροπή σε δεξιοτίμονο. Αλλά τουλάχιστον, οι Βρετανοί μπορούν να αγοράσουν ολοκαίνουργιο Niva Legend.