Δεν γινόμαστε σοφότεροι όταν εξετάζουμε τις απίστευτες τιμές στα ανταλλακτικά και τις επισκευές αυτοκινήτων σαν τη LaFerrari. Από τη στιγμή που μιλάμε για κατασκευές του 1 εκατομμυρίου (και βάλε πλέον, στα μεταχειρισμένα) ευρώ, μόνο λογικό είναι να βλέπεις αστρονομικά κόστη για σέρβις και εργατικά. Δεν παύει, ωστόσο, να προκαλεί έκπληξη, ή καλύτερα, δέος.
Η LaFerrari είναι μια από τις πιο συλλεκτικές δημιουργίες του Μαρανέλο. Κάτω από 1-1,5 εκατ. ευρώ δεν τη βρίσκεις πουθενά, ειδικά από τη στιγμή που οι περισσότεροι εκ των 499 πρώτων ιδιοκτητών της την πήραν με μόνο στόχο τη μεταπώληση. Κοινώς την αγόρασαν, έκαναν ελάχιστες βόλτες και την κλείδωσαν στο γκαράζ, περιμένοντας να «αυγατίσει» η μεταπωλητική αξία. Η μη οδήγηση της LaFerrari, αλλά και γενικότερα όλων των hypercars, ωστόσο δεν αφορά μόνο τα λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Όλα τους είναι πανίσχυρα αυτοκίνητα, που χρειάζονται «χέρια» για να οδηγηθούν σωστά. Αν δεν είσαι μεγάλος φαν της οδήγησης, τότε ακόμα και μια γκαζιά μπορεί να επιφέρει την καταστροφή.
Η LaFerrari, ας πούμε, είναι μια πισωκίνητη μηχανή σχεδόν 1.000 ίππων (963 άλογα και 900 Nm ο ατμοσφαιρικός 6.5 V12, συν το KERS). Αν το ξεχάσει ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι, ζήτημα δευτερολέπτων είναι το «μπαμ». Κάτι που όχι απλά θα κάνει κουρέλι τα σχέδια μεταπώλησης, αλλά παράλληλα θα μετατρέψει σε πλούσιους τους μηχανικούς στο συνεργείο. Οτιδήποτε έχει σχέση με τη LaFerrari, κοστίζει περιουσίες. Σύμφωνα με το Scuderia Car Parts, αν υποθέσουμε ότι μεσολαβεί τρακάρισμα και παθαίνει ζημιές το εμπρός υποπλαίσιο, οι επισκευές ανέρχονται σε 12.372 δολάρια (11.501 ευρώ). Ακόμα και οι βίδες τιτανίου που απαιτούνται είναι πανάκριβες, κοστίζοντας 71,40 δολάρια (66,37 ευρώ) η μία (14 συνολικά, άρα 929,18 ευρώ μόνο οι βίδες). Η οροφή εκτινάσσεται στις 140.645 δολάρια (130.735 ευρώ), ωστόσο όλα ωχριούν δίπλα στο κόστος αντικατάστασης του σασί.
Το ανθρακονημάτινο monocoque πλαίσιο μπορεί να υποστεί ζημιές σε τυχόν τρακάρισμα, δίχως δυνατότητα για καλίμπρες και επισκευές. Εδώ δεν έχει «μάστορα τράβα το λίγο από εδώ, χτύπα το λίγο από εκεί, να έρθει». Άπαξ και έπαθε ζημιά, πάει όλο για αλλαγή. Το κόστος; 1.072.655 δολάρια (996.694 ευρώ)!