Η SEAT είναι πλέον μια από τις πιο υπολογίσιμες δυνάμεις στο χώρο των mainstream αυτοκινητοβιομηχανιών. Ένα στάτους, στο οποίο κατάφερε να φτάσει μέσα από μια πορεία γεμάτη διακυμάνσεις. Υπάρχουν πολλά μοντέλα που χαρακτηρίζουν την ισπανική φίρμα, με τα Ibiza, Leon και Toledo να είναι τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό. Πώς γίνεται να αποτελεί ορόσημο το άγνωστο Ronda;
Καταρχάς, να αναφέρουμε τι εστί «Ronda». Επί της ουσίας, επρόκειτο για τo πρώτο αυτοκίνητο της SEAT στη μετά Fiat εποχή, όταν οι Ισπανοί συνεργάζονταν με τους Ιταλούς. Μια σχέση που ξεκίνησε στις αρχές του 1950, οδήγησε στην ανάπτυξη τεχνογνωσίας και εμπειρίας για τους Ίβηρες, όμως τελείωσε άδοξα το 1982, όταν η ισπανική κυβέρνηση -και μεγαλομέτοχος της εταιρίας- ήρθε σε ρήξη με το Τορίνο. Μετά ήρθε η VW, τα System Porsche, η εξαγορά από το VAG και το σήμερα, όπου η SEAT βρίσκεται στην καλύτερη φάση της ιστορίας της. Κάπου ενδιάμεσα, εμφανίστηκε το Ronda. Συγκεκριμένα, η έκδοση P 2000 Crono.
Διαβάστε επίσης: To Lada Samara είχε την φροντίδα της Porsche!
Το Ronda, για να επιστρέψουμε, ήταν η ισπανική βερσιόν του Fiat Ritmo. Τουλάχιστον αυτό υποστήριζαν οι Ιταλοί, που κινήθηκαν νομικά εναντίον των πρώην συνεργατών τους. Στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου, ο τότε πρόεδρος της SEAT, Juan Miguel Antoñanzas, έδειχνε τα μηχανικά μέρη που ήταν διαφορετικά από το Ritmo στους δημοσιογράφους. Εξαρτήματα δε, που ήταν βαμμένα σε κίτρινο χρώμα για να φαίνεται ακόμα περισσότερο η διαφορά! Η υπόθεση έφτασε μέχρι το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο στο Παρίσι, όπου τα δυο αυτοκίνητα εξετάστηκαν ενδελεχώς. Η απόφαση δικαίωσε την SEAT, απαλλάσσοντας τη από τις κατηγορίες της αντιγραφής. Αργότερα, έγινε γνωστό πως η Fiat κυνήγησε τους Ισπανούς γιατί «έκλεψαν» τα σχέδια του Ritmo facelift, προκειμένου να δημιουργήσουν το Ronda, και ανάγκασαν τους Ιταλούς να επανασχεδιάσουν την ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου τους.
Διαβάστε επίσης: Όταν η Mercedes πήγε να «ξεκάνει» την BMW
Παρόλο το τεταμένο κλίμα, το Ronda όντως χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη της Fiat. Συγκεκριμένα, κινητήρες της σειράς 124 (1.2, 1.4, 1.6, 2.0). Τα δικαιώματα των οποίων, ωστόσο, είχαν αγοράσει οι Ισπανοί και κατασκεύαζαν στο εργοστάσιο του Μαρτορέλ. Μάλιστα, προσέθεταν τις δικές τους «πινελιές». Χαρακτηριστικότερη όλων, οι εξελιγμένες από την Porsche κεφαλές του κορυφαίου συνόλου της γκάμας. Το μοτέρ των 1.995 κ.εκ. απέδιδε 120 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 172 Nm στις 3.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας στο P 2000 Crono επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. και τελική 190 χλμ./ώρα.
Τα μόλις 800 που κατασκευάστηκαν, ξεχώριζαν από τα υπόλοιπα Ronda χάρις στην -κλασική για 80’s hot hatch- διχρωμία του αμαξώματος, τις ζάντες αλουμινίου, τους νέους προφυλακτήρες και την μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Το γράμμα «P» φανέρωνε τη συμμετοχή του Τσουφενχάουζεν κάτω από το καπό, όπως και στις άλλες δυο διαθέσιμες εκδόσεις του 1985: τις 1.2 και 1.5, που έφεραν τα «System Porsche» μοτέρ από το νεότευκτο Ibiza. Μοντέλο που τελικά διαδέχτηκε ολοκληρωτικά το Ronda, έναν χρόνο αργότερα. Το P 2000 Crono όμως, όταν παρουσιάστηκε ήταν το ισχυρότερο SEAT παραγωγής όλων των εποχών! Τίτλο που διατήρησε μέχρι το 1991 και τον ερχομό του Toledo 1.8 GTi 16V, των 128 ίππων.
Δείτε ακόμα: Το άγνωστο παγκόσμιο ρεκόρ της Rover (+video)
Τυπικά, το Ibiza είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξέλιξε η SEAT ως αυτόνομη εταιρία, παρά τη συμμετοχή από Karmann, Italdesign και Porsche. Άτυπα πάντως, το Ronda ήταν το μοντέλο που ένωσε την εποχή μετά Fiat και προ VW.
Δείτε επίσης: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33