Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων βαίνουν διαρκώς αυξανόμενες. Οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και φυσικά η «πληγή» της έλλειψης μικροτσίπ έχουν στείλει στον ανήφορο τα κόστη, με τους κατασκευαστές να βάζουν επιπλέον «καπέλα» για την εξασφάλιση κόστους. Ακόμα και με αυτή την κατάσταση δεδομένη πάντως, κάποιες περιπτώσεις είναι ακραίες. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα το Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT.
H κορυφαία έκδοση του βενζινοκίνητου 208 ήταν ούτως ή άλλως ένα από τα ακριβότερα σουπερμίνι, πριν αρχίσει το «ράλλυ» των τιμών. Οι Γάλλοι ήξεραν και κράτησαν μακριά το «i» από το «GT», προκειμένου να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις με τα ένδοξα 205, 106 και 306 GTi. Το 208 GT δεν είναι hot hatch, αλλά τα σπορ στοιχεία δεν του λείπουν. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, οι ζάντες 17 ιντσών, οι θόλοι φέρουν προστατευτικά που «φουσκώνουν» το παράστημα, στο εσωτερικό οδηγός-συνοδηγός κάθονται σε μπάκετ καθίσματα και ο τρικύλινδρος 1.200άρης τούρμπο συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Μια συνεργασία που εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις, ως επιστέγασμα της φαντεζί εμφάνισης (ειδικά με το Yellow Faro χρώμα των φωτογραφιών).
Ο 1.2 PureTech παράγει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., επιταχύνοντας τον βάρους 1.230 κιλών Γάλλο στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 8,7 δλ. και μέχρι τα 208 χλμ./ώρα. Γκάζι που, σύμφωνα με τα στοιχεία της Peugeot, συνοδεύεται από μέση κατανάλωση 5,4 λίτρων/100 χλμ. και αναμενόμενα υπερπλήρη εξοπλισμό (πλουσιότερη έκδοση γαρ). Βλέπουμε λοιπόν πως το 208 GT τοποθετείται στο ίδιο φάσμα απόδοσης και προσανατολισμού με το Suzuki Swift Sport, των 129 ίππων και 235 Nm από τον τετρακύλινδρο 1.4 τούρμπο BoosterJet, που ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. και τερματίζει στα 210 χλμ./ώρα. Παρόλα αυτά η τιμή του στην Ελλάδα όχι μόνο δεν συγκρίνεται με αυτή του άμεσου ανταγωνιστή, αλλά ξεπερνά κατά πολύ ακόμα και καθαρόαιμα hot hatches!
Το 208 1.2 PureTech 130 GT ξεκινά στη χώρα μας πάνω από το φράγμα των 30.000 ευρώ, στις 30.200! Τιμή που άνετα θα μπορούσε να ανήκει σε καλοεξοπλισμένο C-SUV, όχι μοντέλο του B segment. Σύγκριση με το Swift Sport δεν τίθεται ούτε στα πιο τρελά όνειρα, καθώς το Suzuki εκκινεί από σχεδόν 10.000 ευρώ κάτω (21.130 ευρώ βασική τιμή)! Εκεί που «τρελαίνεσαι» τελείως, ωστόσο, είναι όταν διαπιστώνεις πως το γαλλικό μικρό ξεπερνά κατά 4.000 και σχεδόν 7.000 ευρώ αυτοκίνητα 200 ίππων!
Το «εκρηκτικό» Hyundai i20 N των 204 ίππων και 275 Nm από τον 1.600άρη T-GDI, που θέλει μόλις 6,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει μέχρι τα 230 χλμ./ώρα, ξεκινά από τις 25.990 ευρώ! Αν θέλετε το ακόμα πιο καλοεξοπλισμένο Perfomance Pack, απαιτούνται 27.990 ευρώ. Κοινώς 4.200 και 2.200 ευρώ λιγότερα από το 1.200άρι Peugeot των 130 ίππων. Κι ακόμα δεν έχει μπει στην κουβέντα το λίγο παλιότερο, αλλά πάντα κορυφαίο στην κατηγορία, Ford Fiesta ST.
Το «Μπλε Οβάλ» με τον τρικύλινδρο 1.5 EcoBoost στα 200 άλογα και 320 Nm, επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,5 δλ. και επίσης «δίνει» έως τα 230 χλμ./ώρα. Τιμή εκκίνησης στη χώρα μας; 23.566 ευρώ για το τρίθυρο ST2! Η πρακτικότητα των 5 θυρών στοιχίζει 500 ευρώ επιπλέον (24.166), ενώ όσοι θέλουν 18άρες ζάντες (17 στάνταρ) και όλα τα παρελκόμενα της πλουσιότερης έκδοσης ST3, θα κληθούν να καταβάλλουν 27.109 ευρώ για το τρίθυρο και 28.221 ευρώ για το πεντάθυρο. Σε κάθε περίπτωση, ασύγκριτα πιο συμφέρουσα επιλογή από το 208 GT Line.
Είναι χαρακτηριστικό πως η τιμολόγηση του εν λόγω Peugeot εμφανίζεται τσακωμένη με τη λογική, ακόμα και ενδοοικογενειακά. Η πιο προσιτή έκδοση του ολοκαίνουργιου 308 με τον συνδυασμό 1.2 PureTech 130 – 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, είναι η Active Plus των 25.800 ευρώ. Εξαιρετική εναλλακτική με τα χρήματα του 208 είναι και το αδελφό DS 3 Crossback So Chic, με το ίδιο σετ κινητήρα-μετάδοσης. Και premium, και crossover, έναντι 27.720 ευρώ! Αξίζει, τέλος, να σημειώσουμε πως από τον Μάρτιο του 2020 –όταν το είχαμε δοκιμάσει– μέχρι σήμερα, το 208 1.2 PureTech 130 GT «πήρε» 3.400 ευρώ (από 26.800 ευρώ ξεκινούσε τότε, λεγόμενο GT Line).