To Nissan Sunny N13 αποτέλεσε ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, για το οποίο παράλληλα νιώθαμε υπερηφάνεια, αφού κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ του Ομίλου Θεοχαράκη, στο Βόλο. Δεν ήταν όμως το μόνο μοντέλο, αφού στα 15 χρόνια λειτουργίας του συναρμολογήθηκαν 45 διαφορετικές εκδοχές των μοντέλων Cherry, pickup και το κουπέ Sunny.
Τον Ιανουάριο του 1979 θεμελιώθηκαν στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου οι εγκαταστάσεις της ΤΕΟΚΑΡ, ενώ η συναρμολόγηση του πρώτου οχήματος, ενός Datsun pickup 1600 ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 1980 και σύντομα ακολούθησε το επιβατικό Datsun Cherry. Μάλιστα, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980 η παραγωγή ήταν η υψηλότερη στη χώρα και κάλυπτε σχεδόν τη μισή παραγωγή της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίσης, οι γραμμές παραγωγής προσαρμοζόταν στα καινούργια μοντέλα της Nissan, χωρίς χρονική υστέρηση, ταυτόχρονα με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Τελικά η ελληνική νομοθεσία αποθάρρυνε την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία για να αυξηθεί η παραγωγή και να δοθούν νέες επενδύσεις. Έτσι η Nissan συνεργάστηκε με τη Μεγάλη Βρετανία και δημιούργησε τη μονάδα στο Σάντερλαντ. Αν τότε λειτουργούσαν όπως όλα έπρεπε σε κρατικό επίπεδο, τώρα στη χώρα μας θα έβγαζε το best seller Qashqai, μαζί με το Juke και το LEAF.
Φέτος έχουν περάσει 27 ολόκληρα χρόνια από τότε που έκλεισε για πάντα το εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ, τον Απρίλιο του 1995 και δυστυχώς δεν ζωντάνεψε ποτέ ξανά, αφήνοντάς μας ένα μεγάλο καημό, για την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην Ελλάδα και ειδικά στο χώρο του αυτοκινήτου.
Τι υπάρχει σήμερα στην τεράστια έκταση των 264 στρεμμάτων; Το εργοστάσιο «φάντασμα» έχει παραμείνει, όμως παραδίπλα υπάρχει ένας μεγάλος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής με φωτοβολταϊκά. Άλλωστε, ο Όμιλος Θεοχαράκη δραστηριοποιείται και στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας μέσω των εταιριών ΤΕΚΟΜ, ΤΕΟΚΑΡ και ΔΟΜΟΚΑΤ, έχοντας επενδύσει πλέον των 22.000.000 ευρώ σε Φωτοβολταϊκούς Σταθμούς.
Η ΤΕΚΟΜ Α.Β.Ε.Τ.Ε., ως διαχρονικό και αναπόσπαστο μέλος του Ομίλου, δραστηριοποιείται στον τομέα της Ηλεκτρικής Ενέργειας, έχοντας ως κύριο αντικείμενό της τη συντήρηση των Φωτοβολταϊκών Σταθμών μεγάλης κλίμακας του Ομίλου, συνολικής ονομαστικής ισχύος της τάξης των 6 MWp και ενεργειακής παραγωγής περίπου 9.000.000 kWh / έτος.
Αναμφίβολα αποτελεί μια πολύ σημαντική επένδυση «πράσινης» ενέργειας που βοηθά και στο περιβάλλον, ωστόσο όλοι θα θέλαμε στις εγκαταστάσεις παραδίπλα να έβγαιναν εκατοντάδες νέα αυτοκίνητα καθημερινά. Όπως LEAF που θα φόρτιζαν από τον σταθμό των φωτοβολταϊκών. Το θέμα είναι ότι καμία κυβέρνηση δεν νοιάστηκε για τέτοιες σημαντικές επενδύσεις και έτσι κάτι τέτοιο θα αποτελεί ένα απραγματοποίητο όνειρο, όταν γείτονες χώρες διαθέτουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους.