To νέο Civic Type R παρουσιάστηκε, με τη Honda να δηλώνει πως είναι το ισχυρότερο, ταχύτερο και πιο σπορ όλων. Οι κραυγαλέες σχεδιαστικές πινελιές του απερχόμενου έδωσαν τη θέση τους σε πιο ρευστές, αλλά και αεροδυναμικές γραμμές, με το πεντάθυρο αμάξωμα ως μοναδική επιλογή. Κάτι που αποτελεί κανόνα εδώ και 3 γενιές «Τάπερ», από το FK2 του 2015, που ήταν και το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο.
Τρίθυρο Civic γενικά, όχι μόνο Type R, έχουμε να δούμε στην Ευρώπη από το «διαστημόπλοιο» FN. Στην Αμερική και άλλες αγορές κυκλοφορούσε σε κουπέ εκδοχή μέχρι και φέτος, με τη μορφή του FK, αλλά ουδέποτε ως Type R (το ανώτερο σε Si). Από το Civic MK11 και οι Αμερικανοί θα έχουν αποκλειστική επιλογή τις 5 πόρτες, ωστόσο ο X-Tomi βάζει την ψηφιακή του υπογραφή στην τρίθυρη εκτέλεση του FL5. H μόνη αλλαγή αφορά την αφαίρεση των πίσω θυρών και τη μετακίνηση του παραθύρου πιο μπροστά, αλλά αρκεί για να κάνει τη διαφορά.
Κάτω από το καπό, το μόνο που αναφέρει το Τόκιο είναι πως υπάρχει ό,τι πιο δυνατό έχει μπει σε μηχανοστάσιο Civic Type R! Οι Ιάπωνες δεν ανακοινώνουν ακόμα δύναμη, ωστόσο δήλωσε ότι θα φέρει το κινητήρα του προγενέστερου Type R, αλλά εξελιγμένο. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2λιτρο μοτέρ είχε ισχύ 320 ίππους και 400 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. Οι αλλαγές αφορούν τον υπερσυμπιεστή που διαθέτει τώρα ένα συμπαγές περίβλημα για την αύξηση της συνολικής απόδοσης της μονάδας. Η τουρμπίνα έχει διαφορετικό αριθμό και σχήμα στα πτερύγια για να ανεβάσει την ισχύ και να βελτιώσει τη ροή του αέρα, γεγονός που είχε αποτέλεσμα να ανέβει η ισχύς.