Το μεγαλύτερο νέο της Stellantis, που προέκυψε από την ανακοίνωση του οργανογράμματος για τις εταιρίες του ομίλου, είναι αναμφίβολα η επιστροφή του Punto! Το λαοφιλές Fiat, που επί σειρά ετών αποτελούσε τον θεμέλιο λίθο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, πρόκειται να αναβιώσει το 2023, ευελπιστώντας σε επανάληψη των ενδόξων μερών του παρελθόντος.
Ένα παρελθόν με εκατομμύρια πωλήσεις και τρεις γενιές, εκ των οποίων η τελευταία σημαντική και σημαδιακή για την εξέλιξη ολόκληρης της κατηγορίας. Το Grande Punto παρουσιάστηκε το 2005 και, πέραν του εμπρός μέρους που θύμιζε Maserati, ξεχώριζε για το μέγεθός του. Με μήκος 4.030 χλστ. αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο του segment που ξεπέρασε τα 4 μέτρα, στοιχειοθετώντας επί της ουσίας τον όρο «σουπερμίνι». Έμεινε στην παραγωγή για 13 χρόνια, αλλάζοντας ονόματα (Punto Evo από το 2009 έως το 2012, σκέτο Punto από τότε μέχρι το τέλος παραγωγής) και κινητήρες/εμφάνιση, μέσω των facelift. Η ουσία, όμως, ήταν ίδια: ένα εξαιρετικά επιτυχημένο αυτοκίνητο, με αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Με τα προβληματάκια του, βέβαια.
Το γερμανικό Auto Bild δημοσίευσε μια έκθεση, εγκεκριμένη από τον TÜV, που αναφέρει τις πιο συχνές βλάβες της τρίτης γενιάς του Punto. Στην αναφορά περιλαμβάνονται όλες οι εκδόσεις και εκδοχές, από το 2005 έως το 2018, και με ισχύ από τους 65 ίππους του αειθαλή 8βάλβιδου FIRE 1.2 μέχρι τα 180 άλογα του 1.4 T-Jet στο Abarth Esseesse. Στη διάρκεια ζωής του Grande Punto/Punto Evo/Punto έγιναν ανακλήσεις, που αφορούσαν την καλωδίωση του συστήματος κλιματισμού και της μονάδας του ABS, τα ελατήρια της ανάρτησης, το σύστημα διεύθυνσης, τους προεντατήρες των ζωνών και το χειρόφρενο.
Τα δεδομένα του ADAC αναφέρουν προβλήματα με τη μίζα και την αλυσίδα χρονισμού στα 1.300άρια ντίζελ, όπως επίσης με το τιμόνι στα πρώτα 1.6 ντίζελ. Κατά τον TÜV, αδύναμο σημείο είναι η ανάρτηση. Πολύ συχνά αναφέρονται διαρροές στα αμορτισέρ και σπασμένα ελατήρια, σε αντίθεση με τον ημιάκαμπτο άξονα που αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός. Το ακριβώς αντίθετο ισχύει με τα φανάρια, των οποίων οι λυχνίες καίγονται με μεγάλη συχνότητα.
Τα φρένα παρουσιάζουν διττό πρόσωπο. Από τη μία, οι δισκόπλακες και τα σωληνάκια έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Από την άλλη, η φθορά στα τακάκια είναι ζήτημα. Και μάλιστα παρουσιάζεται σε ανομοιογενή βαθμό.
Στο μηχανοστάσιο δεν λείπουν οι διαρροές λαδιού, ενώ πολλοί κάτοχοι Punto αναφέρουν προβλήματα με την ECU και ακόμα περισσότεροι παραπονιούνται για την ακεραιότητα/λειτουργικότητα του συστήματος εξαγωγής. Τέλος, η νέμεσις των παλιών ιταλικών που ακούει στο όνομα «σκουριά», εμφανίζεται σε σπάνιες περιπτώσεις, κυρίως μοντέλα της πρώτης διετίας (2005-2007).