H Hyundai προκάλεσε μεγάλη αίσθηση με τα αποκαλυπτήρια του νέου και αμιγώς ηλεκτρικού Ioniq 5, το οποίο βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, αποκλειστικά για BEV (Battery Electric Vehicles) οχήματα, την Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι τα 3.000 πρώτα οχήματα Ioniq 5 Project 45 εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες (στην Ελλάδα θα διατεθεί το φθινόπωρο του 2021).
Το πρώτο στοιχείο που συγκεντρώνει σχόλια θαυμασμού, είναι ο επαναστατικός σχεδιασμός του, αφού ξεφεύγει από κάθε προηγούμενο στερεότυπο. Το crossover αμάξωμα του Ioniq 5 χαρακτηρίζεται από τις απόλυτα ισορροπημένες γραμμές του και τους μικρούς προβόλους λόγω του επιμηκυμένου μεταξονίου. Με μήκος 4.635 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ., ύψος 1.605 χλστ. και με πολύ μακρύ μεταξόνιο 3.000 χλστ., το Ioniq 5 προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και κορυφαίους χώρους.
Το μοτίβο «Living Space» είναι αυτό που διακατέχει το εσωτερικό του αυτοκινήτου με βασικό χαρακτηριστικό το Universal Island, την κεντρική κονσόλα που μπορεί να μετακινηθεί έως και 140 χλστ. Το Ioniq 5 είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Η Hyundai έχει μειώσει το πάχος των εμπρός καθισμάτων κατά 30% εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα. Ταυτόχρονα υπάρχουν 531 λίτρα για τις αποσκευές με τη χωρητικότητα να εκτοξεύεται έως και 1.600 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα. Το μεταβλητό ταμπλό του αυτοκινήτου περιλαμβάνει μια οθόνη πολυμέσων πλήρους αφής 12 ιντσών, καθώς και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12 ιντσών που απεικονίζει πλήθος πληροφοριών.
Το Ioniq 5 διατίθεται με μια γκάμα από ηλεκτρικές εκδόσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες και επιθυμίες κάθε πελάτη, χωρίς τους παραμικρούς συμβιβασμούς στην απόδοση. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών, μιας 58 kWh και μιας 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεων κινητήρων. Είτε με πίσω κίνηση, είτε με τετρακίνηση. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 155 kW στον πίσω άξονα και έναν 70 kW στον εμπρός (225 kW συνολικά, ήτοι συνδυαστική ιπποδύναμη 306 PS), κάτι που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ο πίσω κινητήρας αποδίδει ροπή 350 Nm και ο εμπρός 255 Nm, ήτοι 605 Nm συνολικά. Με την μπαταρία των 72,6 kWh η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να ολοκληρώσει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh, η τετρακίνητη AWD έκδοση ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση 2WD του Ioniq 5 με έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 PS) στο πίσω άξονα και ροπή 350 Nm, όταν συνδυάζεται με την μπαταρία των 72,6 kWh επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 58 kWh ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 δευτερόλεπτα (125kW). Η μέγιστη αυτονομία του Ioniq 5 με μία μόνο φόρτιση είναι περίπου 480 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP του Ioniq 5 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V. Η πλατφόρμα προσφέρει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V, μαζί με φόρτιση 400 V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα ή αντάπτορες. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο με λειτουργία boost του συστήματος κινητήρα και μετατροπέα από τα 400 V στα 800 V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης. Με φορτιστή 350 kW, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 λεπτά. Οι χρήστες του Ioniq 5 χρειάζεται να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους μόνο για πέντε λεπτά για να εξασφαλίσουν 100 χλμ. αυτονομίας, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Τι κρύβεται όμως κάτω από το εμπρός καπό της ισχυρότερης έκδοσης, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες; Κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σε άλλο αυτοκίνητο και συγκεκριμένα κάτω από το κάλυμμα του εμπρός κινητήρα. Αυτό ανοίγει και υπάρχει μια πρακτική θήκη, όπου μπορούν να τοποθετηθούν ρούχα και παπούτσια όπως στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, που μπορείτε να δείτε με κάθε λεπτομέρεια στο βίντεο που ακολουθεί.