Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου θέλει αρκετό ψάξιμο και πάντα με τη βοήθεια μηχανικού ή γνώστη γενικότερα, αφού υπάρχουν πωλητές που θα κάνουν τα πάντα για να κρύψουν ό,τι ελάττωμα έχει το προς πώληση όχημά τους. H εταιρεία G3 Remarketing με έδρα τη Μεγάλη Βρετανία, αποκαλύπτει μερικά από τα πλέον τετριμμένα «κόλπα» που κάνουν ορισμένοι κατά την πώληση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Mercedes 560SEC ή μεταχειρισμένο Lada Niva στα ίδια λεφτά;
Το Top 10 των «πονηράδων» μπορούν να κοστίσουν στον επόμενο ιδιοκτήτη ή στον έμπορα μέχρι και σχεδόν 2.000 ευρώ. Ας δούμε μερικά από τα δημοφιλέστερα.
Εξασθενημένη μπαταρία
Σύνηθες φαινόμενο είναι το προς πώληση αυτοκίνητο να μην παίρνει αμέσως μπροστά. Κι αυτό γιατί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης πριν το παραδώσει, φρόντισε να αντικαταστήσει την καλή μπαταρία με μια… «τελειωμένη» για να κρατήσει την γερή για το επόμενο αυτοκίνητό του ή μπαταρία του είναι πολλών ετών και εξασθενημένη. Ενδεικτικό κόστος αντικατάστασης: 90 ευρώ
Φθαρμένα ελαστικά
Άλλη μια τακτική των υποψήφιων πωλητών είναι να αντικαταστήσουν τα καλά ελαστικά με άλλα φθαρμένα, όπου αρκετές φορές είναι ακατάλληλα για το δρόμο. Για το λόγο αυτό είτε ο έμπορος, είτε ο επόμενος ιδιώτης ιδιοκτήτης θα πρέπει να υπολογίζει κι ένα κόστος αντικατάστασης των φθαρμένων ελαστικών. Ενδεικτικό κόστος αντικατάστασης: 270 ευρώ
Φθαρμένα φρένα
Οι περισσότεροι προβαίνουν σε έναν οπτικό έλεγχο και δεν ελέγχουν μερικά βασικά μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Ένα εξ αυτών είναι και τα φρένα, οπότε δίσκοι και τακάκια στη «δύση» της ζωής τους, είναι συνηθισμένα ευρήματα σε μεταχειρισμένα. Ενδεικτικό κόστος αντικατάστασης: 220 ευρώ
Που πήγε η ρεζέρβα;
Πολλές φορές η ρεζέρβα μαζί με το kit επισκευής έχουν απομακρυνθεί από ένα προς πώληση μεταχειρισμένο και έχουν «ανέβει» στο eBay για έξτρα κέρδος. Ενδεικτικό κόστος αντικατάστασης: 90 ευρώ
Διαβάστε επίσης: Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κάηκε μετά την αγορά!
Δείκτης καυσίμου στα κόκκινα
Συνηθισμένο φαινόμενο ένα μεταχειρισμένο να οδεύει προς τον επόμενο αγοραστή σχεδόν με… αναθυμιάσεις. Όπως δήλωσε κι ένας έμπορος μεταχειρισμένων: «Έχουμε δει πελάτη, να βγάζει καύσιμο και να το βάζει στο μπετόνι του»! Ενδεικτικό κόστος για καύσιμα: Από 10 ευρώ
Γεμάτο απορρίμματα
Κάποιοι δεν τα πάνε καλά με την καθαριότητα, κάτι που αποτυπώνεται και στο αυτοκίνητο τους. Σε πολλούς εμπόρους, ακόμα και σε ιδιώτες έχει τύχει να πρέπει να απομακρύνουν «τόνους» σκουπιδιών. Παράλληλα η βρωμιά και τα σκουπίδια μπορούν να κρύψουν και φθορές στο εσωτερικό. Ο βιολογικός καθαρισμός είναι επιβεβλημένος σε αυτή την περίπτωση, ή στην καλύτερη των περιπτώσεων να γλιτώσετε με ένα πλύσιμο μέσα – έξω! Ενδεικτικό κόστος πλυσίματος: Από 10 ευρώ και βιολογικού καθαρισμού από 50 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Πώς να ελέγξετε αν ένα μεταχειρισμένο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα
Μηχανικά προβλήματα
Αρκετοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ξεκινάνε τις διαδικασίες πώλησης του αυτοκινήτου τους, μόλις αυτό έχει αρχίσει να «βγάζει» μερικές σοβαρές μηχανικές βλάβες, τις οποίες σαφώς αποκρύπτουν στον επόμενο αγοραστή, αφού δεν φαίνονται ή γίνονται αντιληπτές αμέσως. Κάτι που μπορεί να τους βάλει σε μεγάλους μπελάδες και σε ακριβές επισκευές. Ενδεικτικό κόστος επισκευών: 300 ευρώ
Αφαίρεση λαμπτήρων φωτιστικών σωμάτων
Κι όμως υπάρχουν κι αυτοί οι πωλητές που δεν έχουν ιερό κι όσιο και αφαιρούν πίσω από τη πλάτη του νέου ιδιοκτήτη ακόμα και τους λαμπτήρες των φωτιστικών. Κι όμως γίνεται κι αυτό! Ενδεικτικό κόστος αντικατάστασης: Από 20 ευρώ
Παρκάρισμα, κολλητά στον τοίχο!
Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία λένε! Υπό αυτή τη σκέψη κάποιοι παρκάρουν το αυτοκίνητο κολλητά στον τοίχο ευελπιστώντας ο έμπορος να μην δει κάποια σοβαρή φαναρτζοδουλειά που πρέπει να γίνει στο νέο του απόκτημα. Αν πέσει και βροχή την ώρα της παράδοσης, χαράς Ευαγγέλια για κάποιους! Ενδεικτικό κόστος επισκευής: Από 600 ευρώ
Ραδιόφωνο γιοκ!
Ακόμα μια προσφιλής τακτική ορισμένων να αφαιρούν το σύστημα ήχου του προς πώληση αυτοκινήτου τους πριν το δώσουν στο νέο ιδιοκτήτη. Ακόμα ένας τρόπος να βγάλουν μερικά έξτρα ευρώ πουλώντας το κάπου αλλού! Ενδεικτικό κόστος αντικατάστασης: Από 100 ευρώ