Η Fiat έχτισε ολόκληρη αυτοκρατορία με τα αυτοκίνητα πόλης, διατηρώντας μια παράδοση 121 ολόκληρων ετών. Σε αυτή την τεράστια κληρονομιά, το Panda κατέχει μεγάλο μερίδιο. Και το 100HP ένα μικρότερο, αλλά εξίσου σημαδιακό.
To Panda ΜΚ2 ή 169, αν επιλέξουμε την κωδική του ονομασία, ανέλαβε το βαρυσήμαντο φορτίο της διαδοχής του πρώτου Panda (141). Ενός αυτοκινήτου που έμεινε στην παραγωγή για 23 χρόνια, πούλησε κοντά 4,5 εκατ. αντίτυπα και έγινε συνώνυμο της ιταλικής μαστοριάς στα μικρά μοντέλα. Η 2η γενιά δεν είχε καμία σχέση με πριν, ούσα διαθέσιμη αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα και με γραμμές που παρέπεμπαν περισσότερο σε MPV. Ο κόσμος δεν άργησε να το αγκαλιάσει, με το Τορίνο να αντεπεξέρχεται προσφέροντας μια ευρεία γκάμα εκδόσεων. Ανάμεσά τους, μεταξύ των 4×4 και Trekking μεταξύ άλλων, ένα αγριεμένο Panda που «φώναζε» την ισχύ του.
Το 100HP εμφανίστηκε το 2006, με σκοπό να αναβιώσει το πνεύμα των Cinguecento και Seicento Sporting. Το γεγονός ότι απέδιδε 100 άλογα κρίθηκε τόσο άξιο αναφοράς, ώστε επιλέχθηκε να εμφανίζεται στην ονομασία αντί του να επανέλθει το «Sporting». Η εμφάνιση διακρινόταν από επιθετικότητα παντού: νέα μάσκα και προφυλακτήρες, προσθήκες στα φτερά, χαμηλωμένη ανάρτηση, αεροτομή οροφής, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και μια τετράδα «χωστές» 15άρες, σε ελαστικά 195/45 και κόκκινες δαγκάνες πίσω τους. Υπεύθυνος για το «είναι» του πολύ δυναμικού «φαίνεσθαι», ο 1.400άρης 16βάλβιδος FIRE από το Punto Sporting σε ισχυρότερη μορφή. Από τα 95 άλογα έφτασε στα 100 στις 6.000 σ.α.λ., μαζί με 131 Nm στις 4.250 σ.α.λ. Ο συνδυασμός του με το 6άρι χειροκίνητο και το χαμηλό βάρος των 975 κιλών, είχε ως αποτέλεσμα επιδόσεις πρωτόγνωρες για τα δεδομένα των Panda: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική 185 χλμ./ώρα.
Σε αυτές, θα πρέπει να προσθέσουμε το ζωηρό (και σκληρό) setup της ανάρτησης, τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, την επιλογή προγράμματος Sport που άλλαζε το βάρος του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού. Μια πρακτική και fun to drive «μπομπίτα», που αποτελεί ορόσημο για την πορεία του Panda μέχρι σήμερα. Κι αυτό, γιατί το 100άρι είναι το ταχύτερο «Παντάκι» όλων των εποχών! Πιθανώς αυτό να αλλάξει όταν ανακοινωθούν οι επιδόσεις του καινούργιου Grande Panda, ιδίως της ηλεκτρικής έκδοσης και των 113 ίππων. Γιατί το υβριδικό 1.200άρι τούρμπο των 100 ίππων, δύσκολα θα πέφτει κάτω από τα 10 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα. Παράλληλα, το 100HP έχει το προνόμιο του να είναι το πρώτο Panda που κατάφερε να πιάσει τριψήφια νούμερα ισχύος – νούμερα που χρειάστηκαν σχεδόν 20 χρόνια για να ξαναδούμε από το μοντέλο!