Τα Lada μπορούν από πολλές απόψεις να χαρακτηριστούν «μοναδικά». Το Niva για παράδειγμα, παράγεται επί 43 χρόνια (από το 1977 κοντά μας) σχεδόν απαράλλαχτο (από το 2014 ονομάζεται «4×4»). Πάλι το Niva, διατηρεί το ιδιότυπο χαρακτηριστικό να διαθέτει ολοκαίνουργια έκδοση, η οποία κυκλοφορούσε με το ίδιο όνομα –αλλά στα «χρώματα» της Chevrolet- σε άλλες αγορές από το 1998! Ένα άλλο μοντέλο της ρωσικής εταιρίας, όμως, απολαμβάνει το προνόμιο του να είναι μόνο του μια ολόκληρη κατηγορία, σε όλη την Ευρώπη!
Διαβάστε επίσης: Ούτε ο COVID-19 δεν σταματά τα Lada!
To Vesta είναι από τα πιο εμπορικά μοντέλα της ρωσικής αγοράς, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση πίσω από το Granta. Κάτι που καταφέρνει διαθέτοντας δυο τύπους αμαξώματος (sedan και station wagon), σε κανονική και crossover έκδοση. Το Granta διατίθεται επίσης με 4 διαφορετικές επιλογές, αλλά σε μεγαλύτερο αγοραστικό εύρος (hatchback, liftback, sedan και station wagon). Κατά μια έννοια, δηλαδή, το Vesta είναι ο μεγαλύτερος και πιο εκμοντερνισμένος αδελφός του Granta, μετέχοντας στη λαοφιλή κατηγορία των crossovers.
Το Vesta Cross ξεχωρίζει κατευθείαν από την υπόλοιπη γκάμα. Τα πλαστικά προστατευτικά πέριξ του αμαξώματος, οι προστατευτικές ψευδο-ποδιές, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και οι 17άρες ζάντες σε ελαστικά 205/50, χαρίζουν στο Cross ιδιαίτερα περιπετειώδες look. Αυτό, τηρουμένων των μπροστοκίνητων αναλογιών, επαληθεύεται εκτός δρόμου από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Όπως θα δούμε στο παρακάτω video, το τετράθυρο crossover δεν λέει σε καμία περίπτωση «όχι» στο off roading, ακόμα κι αν αυτό περιλαμβάνει γρήγορα περάσματα και σηκώματα τροχού!
Παρά το γεγονός ότι μόνο ο εμπρός άξονας μεταφέρει τους 122 ίππους του 1.800άρη κινητήρα στο δρόμο (και εκτός αυτού), το Cross αποδεικνύεται απρόσμενα αποτελεσματικό στην εξοχή. Είναι χαρακτηριστικό πως η απόσταση των 203 χλστ. από το έδαφος, υπολείπεται μόλις 2 χλστ. αυτής του Toyota RAV4 Hybrid. Οι επιδόσεις είναι αρκούντως ικανοποιητικές, καθώς επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 11,2 δλ. και φτάνει μέχρι τα 180 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνοντας 7,9 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο. Καθ’ όλα αξιοπρεπή νούμερα για το μικρομεσαίο οικογενειακό από τη Ρωσία. Υπάρχει και το 1.600άρι των 106 ίππων και με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή των 113 ίππων με το αυτόματο. Άλλο όμως είναι το χαρακτηριστικό που το καθιστά μοναδικό στην Ευρώπη.
Δείτε ακόμα: Πόσα μηνιάτικα κόστιζε ένα Lada το 1983;
Η Lada συνιστά την μόνη αυτοκινητοβιομηχανία επί Γηραιάς Ηπείρου, που προσφέρει ένα sedan crossover. Και επειδή το Vesta Cross δεν έχει παρόμοιο συγγενή στην γκάμα της Lada, αποτελεί το μοναδικό μοντέλο του είδους στα μέρη μας! Γενικότερα, τα sedan crossover είναι εξαιρετικά σπάνιο θέαμα. Το πιο γνωστό είναι το Volvo S60 Cross Country, που καταργήθηκε πριν 2 χρόνια. To όμορο Polestar 2 φέρνει αρκετά σε crossover «κούρσα», όμως οι Σουηδοί το κατηγοριοποιούν είτε ως «fastback», είτε ως «coupe SUV». Στην Κίνα, υπάρχουν τα Qoros 3 GT και Citroen C3L. Στην Ευρώπη πάντως, μόνο Lada!
Διαβάστε επίσης: Οι τιμές του νέου Lada Niva vs Lada 4×4