Το Pajero συγκαταλέγεται στους θρύλους της Mitsubishi. Από το 1981 και για 30 ολόκληρα χρόνια ήταν σταθερός πυλώνας της ιαπωνικής εταιρίας, πουλώντας πάνω από 3,3 εκατομμύρια μονάδες και γενόμενο συνώνυμο του Paris-Dakar, μετρώντας δεκάδες επιτυχίες στο φημισμένο αγώνα αντοχής. Όλα αυτά μέχρι πέρσι το καλοκαίρι, όταν η γραμμή παραγωγής στο Γκίφου ολοκλήρωσε τις εργασίες της, σηματοδοτώντας το τέλος του ιστορικού εκπροσώπου των «Τριών Διαμαντιών». Με τι ασχολείται σήμερα το εν λόγω εργοστάσιο;
Σύμφωνα με το Nikkei,οι εγκαταστάσεις που φιλοξενούσαν τη συναρμολόγηση του Pajero, αλλά κατά καιρούς και των Delica (van) – Mighty Max (η ονομασία του L200 στην Ιαπωνία), πωλήθηκαν στην Daio Paper έναντι 4 δις γεν (περίπου 30,5 εκατ. ευρώ). Όπως δηλώνει και η ονομασία της εταιρίας, η νέα κάτοχος της αλλοτινής «κοιτίδας» του Pajero δραστηριοποιείται στον τομέα της χαρτοποιίας. Κάτι που σημαίνει πως εφεξής, το πρώην εργοστάσιο της Mitsubishi Motors θα λειτουργεί ως παρασκευαστήριο χαρτικών ειδών (βλέπε χαρτομάντηλα, χαρτί κουζίνας/τουαλέτας και πάει λέγοντας). Η Daio Paper είναι η μεγαλύτερη εταιρία του είδους στην Ιαπωνία, με μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 30%.
Το ίδιο το εργοστάσιο, τώρα, έγινε πέρσι τον Αύγουστο το πρώτο που έκλεισε η Mitsubishi εντός συνόρων, έπειτα από το 2001. Στις καλές του μέρες, παρήγαγε πάνω από 170.000 οχήματα ετησίως. Η κάμψη των πωλήσεων όμως, μείωσε την παραγωγή στις 63.000 μονάδες το 2019 και ανάγκασε τη φίρμα από το Τόκιο στη λήψη δραστικών μέτρων, τα οποία τελικά δεν μπόρεσαν να πάρουν μορφή διαφορετική του λουκέτου.
Η Daio Paper, βέβαια, δεν θα ξεκινήσει την παραγωγή πριν το Μάρτιο του 2023, καθώς χρειάζονται οι απαραίτητες τροποποιήσεις στο χώρο και φυσικά η αντικατάσταση του εξοπλισμού. Τα χρήματα που κατέβαλλε για την αγορά του, όμως, φάνηκαν ήδη στα οικονομικά αποτελέσματα της Mitsubishi, συνεισφέροντας στο πρώτο κερδοφόρο οικονομικό τρίμηνο εδώ και τρία χρόνια.