Τι διαφορές έχει το Toyota GR86 από το Subaru BRZ;

 

Toyota GR 86 και Subaru BRZ συνθέτουν ένα από τα πιο γνωστά δίδυμα, με όλη τη σημασία της λέξης, στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι Ιάπωνες, ωστόσο, τονίζουν πως δεν πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο.

Ο αρχιμηχανικός της Toyota, Yasunori Suezawa, μας τα εξηγεί ωραία: «Στα πρώτα στάδια της εξέλιξης προσπαθούσαμε να προσδώσουμε την οδηγική ταυτότητα που άρμοζε στο κάθε ένα, μέσω αλλαγών στην απόσβεση των αμορτισέρ και την απόκριση του τιμονιού. Τελικά, όμως, επεκταθήκαμε σε διαφορετικές πλήμνες, νέα ρουλεμάν/ελατήρια/σταμπιλιζατέρ και αναθεωρημένη ECU για το GR 86». Όπως λέει ο ίδιος, «το BRZ είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση, τη στιγμή που το GR 86 εστιάζει στην αμεσότητα των αντιδράσεων και του κινητήρα».  Σπεύδει να τονίσει πάντως, πως «και τα δύο προσφέρουν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά, με ιδιαίτερη αίσθηση ισχύος και αμεσότητας».

Η μεγαλύτερη διαφορά, από πλευράς αριθμών, εντοπίζεται στην ισχύ των διεθνών εκδόσεων. Ενώ τα γιαπωνέζικα GR 86 και BRZ έχουν την ίδια ισχύ, έξω από τα σύνορα της χώρας τους διαφοροποιούνται. Ο νέος τετρακύλινδρος boxer 2.4 D-4S παράγει 235 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. (κόφτης στις 7.400 σ.α.λ.) και 250 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. στο Toyota, ενώ στο Subaru χάνει 7 άλογα και 1 Nm (227 άλογα και 249 Nm στις ίδιες στροφές). Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,3 δλ. για το GR 86 και παρότι οι «Πλειάδες» δεν ανακοινώνουν επιδόσεις, αναπόφευκτα το BRZ θα είναι πιο αργό (έστω για λίγο).

Η έτερη ειδοποιός -και ακόμα πιο σημαντική για εμάς διαφορά- έγκειται στην εμπορική πορεία των «Toyotabaru». Το Subaru δεν θα εισαχθεί στην Ευρώπη, όμως το Toyota θα έρθει κανονικά!

Get it on Google Play Download on the App Store