Τη σήμερον ημέρα, οθόνες και συστήματα πολυμέσων θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ στα καινούργια αυτοκίνητα. Ακόμα και λίγα χρόνια πριν, η απουσία οθόνης από το κέντρο του ταμπλό αποτελούσε λόγο για να μην επιλέξει ο αγοραστής ένα μοντέλο! Η Suzuki διέκρινε αυτή την τάση, σχεδόν 15 χρόνια πριν.
Στα μέσα των 00’s η βιομηχανία των aftermarket συστημάτων ήχου ανθούσε. Τα λεγόμενα I.C.E. (In Car Entertainment) ήταν ο τρίτος πόλος στη μόδα των μηχανικών και αισθητικών βελτιώσεων, με πολλούς κατόχους να σπεύδουν για την αναβάθμιση των ηχοσυστημάτων τους. Μια αναβάθμιση που κυμαινόταν από μια απλή πηγή και καλύτερα ηχεία, μέχρι μετατροπή των αυτοκινήτων σε κινητά clubs. Κάπου στο ενδιάμεσο, βρίσκονταν τα συστήματα πολυμέσων. Θα τα θυμάστε, με τις πτυσσόμενες οθόνες και τη δυνατότητα αναπαραγωγής DVD, δέκτη τηλεόρασης και GPS. Στα οποία συστήματα πλοήγησης, τις περισσότερες φορές έπρεπε να φορτώσεις τους χάρτες ο ίδιος, με CD (ξένες γλώσσες για τους νεότερους αναγνώστες).
Διαβάστε επίσης: Όταν η Lancia Lybra είχε Infotainment το 1999!
Το Grand Vitara ήταν από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς και το πιο επιτυχημένο SUV. Φαν των gadgets δεν μπορούσες να το πεις, όμως. Αυτή ήταν η εικόνα της κεντρικής κονσόλας
Διακρίνετε την απλότητα στο ταμπλό. Δυο μικρές οθόνες LCD όλες κι όλες, μία για το ηχοσύστημα και η άλλη για τον αυτόματο κλιματισμό. Και μιλάμε για πλούσια έκδοση, καθώς αυτές με απλό air condition είχαν μόνο την οριζόντια. Το 2006, οι Ιάπωνες και συγκεκριμένα η ελληνική αντιπροσωπεία, αποφάσισαν να αναβαθμίσουν ριζικά την high tech νότα του Grand Vitara.
Δείτε ακόμα: Κινεζική εταιρία «αγόρασε» το Suzuki Vitara
Ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την «χορταστική» ονομασία Multimedia Cyber Station, συμπεριλήφθηκε στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου (σε άλλες αγορές ήταν διαθέσιμο μόνο στις πλούσιες εκδόσεις). Κάθε Grand Vitara, ακόμα και το βασικό τρίθυρο 1.6 JXF είχε στάνταρ το Kenwood DDX6029. Ένα κορυφαίο σύστημα πλοήγησης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας με κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, DVD player με DivX για αναπαραγωγή έως και 4 ταινιών, ράδιο CD-MP3, GPS, δέκτη τηλεόρασης, trip computer, σύνδεση με i-Pod και Bluetooth, για σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο. Υπήρχε, δε, η δυνατότητα τοποθέτησης οθονών για τους πίσω επιβάτες, έγχρωμης κάμερας οπισθοπορείας, αλλά και κονσόλων παιχνιδιών!
Διαβάστε επίσης: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;
Το κόστος του Cyber Station έφτανε έως τις 3.000 ευρώ, δείγμα του πόσο πρωτοποριακή ήταν η κίνηση της Suzuki. Συνοδευόταν μάλιστα από εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χλμ. Σήμερα η αναπαραγωγή οπτικού υλικού (ταινίες, τηλεόραση, παιχνίδια) είναι απαγορευμένη στις περισσότερες χώρες, ή όπου υπάρχει αναιρείται η λειτουργία της μόλις κινηθεί το αυτοκίνητο, για λόγους ασφαλείας. Τυπικά δηλαδή (και ολίγον τι παράνομα πια), το infotainment ενός Grand Vitara 14 ετών προσφέρει περισσότερες επιλογές από αυτό του σημερινού! Μοναδικό μειονέκτημα η κάλυψη μόνο του 68% της Ελλάδας από το GPS (για τότε κορυφαία επίδοση). Αλλά με τα προαναφερθέντα CD, άνετα ενημερώνονται οι χάρτες στα σημερινά δεδομένα.