Κάποια αυτοκίνητα έχουν δημιουργήσει ένα θρύλο γύρω από το όνομά τους, ενώ ακόμα μέχρι και σήμερα μόνο στο άκουσμά τους προκαλούν θαυμασμό στους απανταχού φίλους της αυτοκίνησης. Ένας από αυτούς τους ζωντανούς και σχετικά σύγχρονους θρύλους της αυτοκίνησης, είναι το Audi RS 2 Avant. Εξ ου και η έξτρα θλίψη όταν βλέπουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, να περιμένει τη μοίρα του σε μάντρα σκραπ.
Εξελιγμένο σε συνεργασία της Audi με την Porsche, το υπερ-estate ήταν το πρώτο μοντέλο «RS» και επί της ουσίας αποτέλεσε την πρώτη οικογενειακή Porsche, μια δεκαετία πριν την Cayenne και δυο πριν την Panamera! Κι αυτό γιατί ναι μεν φέρει τους τέσσερις κύκλους, ωστόσο αποτελεί γέννημα-θρέμμα Τσουφενχάουζεν. Η Porsche ανέλαβε τόσο την εξέλιξη όσο και την κατασκευή του RS 2, πατώντας στο S2 Avant, δανειζόμενη αρκετά μηχανικά μέρη από την 964 Turbo και συναρμολογώντας τελικά 2.891 μονάδες (οι 180 δεξιοτίμονες), από το Μάρτιο του 1994 έως τον Ιούλιο του 1995.
Οι μετατροπές του Τσουφενχάουζεν έφτασαν τον 5κύλινδρο 20βάλβιδο τούρμπο των 2.226 κ.εκ. στους 315 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και τα 410 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του εντυπωσιάζουν ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα, αφού το βάρους 1.595 κιλών Audi RS 2 Avant χρειαζόταν 4,8 δλ. για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 262 χλμ./ώρα.
Παρόλα το ιστορικό του υπόβαθρο και τη συλλεκτική του αξία, το συγκεκριμένο RS 2 αντί να πρωταγωνιστεί σε δημοπρασίες ή αγγελίες, βρίσκεται εγκαταλελειμμένο και περιμένει να γίνει ανταλλακτικά σε κάποια μάντρα της Πορτογαλίας. Σύμφωνα με τον άνθρωπο που το ανακάλυψε, το αυτοκίνητο δεν πωλείται καν ολόκληρο ώστε να το αναλάβει κάποιος και να το αναπαλαιώσει. Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης πουλάει το μπλε (Nogaro Blue) μόνο κομμάτι-κομμάτι, ως ανταλλακτικά, προσμένοντας λογικά μεγαλύτερο κέρδος από την τμηματική πώληση του αυτοκινήτου και τη σπανιότητα των εξαρτημάτων του.