Το αναπόφευκτο για τους θερμικούς κινητήρες παίρνει σιγά-σιγά φυσική υπόσταση. Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρετανίας, Μπόρις Τζόνσον, τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα θα απαγορευτούν από το 2030!
Δείτε ακόμα: Η τεχνολογία που θα σώσει τους ντίζελ κινητήρες
Οι Βρετανοί είχαν εκπονήσει σχέδιο μετάβασης στις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης το 2017, που προέβλεπε πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων μοντέλων με ντίζελ και βενζίνη το 2040. Τελικά, το πρόγραμμα επιταχύνθηκε κατά μια δεκαετία. Αυτό σημαίνει πως από το 2030, στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου θα ταξινομούνται ως καινούργια μόνο ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και οχήματα με κυψέλες υδρογόνου (όπως τα Toyota Mirai, Honda Clarity και Hyundai Nexo). Προς το παρόν, το μέλλον των απλών υβριδικών (Toyota Prius, για παράδειγμα) είναι μετέωρο. Κυβερνητικές πηγές πάντως, αναφέρουν πως θα επιτραπούν τελικά και αυτά. Όχι για πολύ, ωστόσο.
Οτιδήποτε φέρει θερμικό κινητήρα, αλλά τον συνδυάζει με ρεύμα, θα πωλείται μέχρι το 2035. Τα υβριδικά δηλαδή, θα πάρουν μια παράταση 5 ετών σε σχέση με τα απλά βενζινοκίνητα/ντίζελ. Από το 2035 και έπειτα, μόνο Nissan LEAF, Tesla, VW ID. κλπ θα πωλούνται στις αντιπροσωπείες. Παρότι η ανακοίνωση μοιάζει με επικήδειο της Μ.Ε.Κ., υπάρχει ένα αρκετά ευμέγεθες «παράθυρο»: τα μεταχειρισμένα θα συνεχίσουν να πωλούνται κανονικά! Επίσης, οχήματα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά. Το μέχρι πού (εκτός αστικών κέντρων, όπως Λονδίνο, ας πούμε), θα ξεκαθαριστεί στα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε επίσης: 100 χρόνια η απόσβεση ρεύματος σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Για να υποστηριχθεί η ηλεκτροποίηση των μεταφορών στο Νησί, έχουν εγκριθεί τεράστια κονδύλια ύψους 2,8 δις λιρών (3,1 δις ευρώ) για την ανάπτυξη της αντίστοιχης υποδομής. Αναλυτικά, η δημιουργία σημείων φόρτισης θα απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης, φτάνοντας τα 1,3 δις λίρες. Άλλα 582 εκατομμύρια θα πάνε σε επιδοτήσεις αγοράς, 500 στην κατασκευή μπαταριών για δημιουργία αποθέματος και 525 εκατ. λίρες για την επέκταση των δυνατοτήτων στα πυρηνικά εργοστάσια, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες ενέργειας.
Δείτε ακόμα: Σκοτώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία
Πέραν των Βρετανών, παρόμοια πλάνα έχουν υπό διεργασία ο Καναδάς (ήδη εξετάζεται αντίστοιχη απαγόρευση στο Κεμπέκ), η Γαλλία και η Ολλανδία. Δύσκολοι καιροί έρχονται για έμβολα και θαλάμους καύσης…