Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν εξοπλισμό που μέχρι πριν 10-15 χρόνια, ουδείς φανταζόταν πως θα συναντά σε τετράτροχα. Το ασύρματο ίντερνετ (WiFi κοινώς) είναι μια από αυτές τις εφαρμογές, για την οποία οι κατασκευαστές πληρώνουν αδρά. Honda, Toyota και Nissan μας ξεναγούν στον οικονομοτεχνικό κόσμο του WiFi στα αυτοκίνητα.
Πληθώρα εταιριών τηλεπικοινωνίας και τεχνολογίας έχουν ζητήσει από τους 3 Ιάπωνες κατασκευαστές την καταβολή διοικητικών τελών και πνευματικής ιδιοκτησίας, για τις εφαρμογές συνδεσιμότητας και χρήσης διαδικτύου που χρησιμοποιούν στα αυτοκίνητά τους. Συνήθως, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν τους προμηθευτές να πληρώνουν τα συγκεκριμένα τέλη. Για πρώτη φορά, όμως, το «Big 3» της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου συμφώνησε για ιδία καταβολή των εν λόγω ποσών, μέσω της Avanci. H αμερικανική εταιρία λειτουργεί από το 2016 ως μεσάζοντας, για την κατοχύρωση και τη διαχείριση πατεντών τεχνολογίας. Honda, Toyota και Nissan, μαζί με τον όμιλο Stellantis, σύναψαν συμφωνία για τη διευθέτηση των οικονομικών ζητημάτων περί χρήσης ίντερνετ στα οχήματά τους.
Σύμφωνα με το Nikkei Asia, το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 15-20 δολαρίων (15-20 ευρώ) ανά αυτοκίνητο και αναλόγως εύρους WiFi (2G, 3G ή 4G). Συνολικά, 48 εταιρίες κατέχουν περίπου το 70% των πατεντών για το 4G, μεταξύ των οποίων οι Ericsson, Philips, NTT, Sony, Panasonic και Sharp. Όλες τους είχαν απαιτήσει προ 8μήνου την καταβολή τελών πνευματικής ιδιοκτησίας από τις ανωτέρω αυτοκινητοβιομηχανίες, με τα αιτήματά τους να τελικά να ικανοποιούνται.