Αυτοκίνητα που φτάνουν ή ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα είναι κατά κύριο λόγο ντίζελ. Ένας από τους πιο «χιλιομετροφάγους» και «αθάνατους» πετρελαιοκινητήρες, ήταν ο 1.9 TDI της VW, που είχε τοποθετηθεί σε πάρα πολλά μοντέλα του γερμανικού ομίλου. Αν και έχει καταργηθεί αρκετά χρόνια, κινεί ακόμα εκατομμύρια αυτοκίνητα, που διανύουν απροβλημάτιστα εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα (Skoda Octavia taxi).
Μια τέτοια περίπτωση είναι το συγκεκριμένο VW Passat Variant 1.9 TDI, το οποίο από το 2005 έως σήμερα έχει διανύσει 906.796 χλμ. Παρόλα αυτά δεν παραιτείται και αναζητά ένα νέο οδηγό για να συνεχίζει να γράφει και άλλα χιλιόμετρα. Κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πετύχει οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Για παράδειγμα, ένα Tesla Model S P85 είχε αλλάξει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες μέχρι το 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, ενώ η αρχική του μπαταρία εμφάνισε πρόβλημα μετά τα 290.000 χλμ. και αντιστάθηκε. Οπότε δεν τίθεται κανένα θέμα σύγκρισης αντοχής και προφανώς κόστους μεταξύ ενός αξιόπιστου ντίζελ και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε τέτοια νούμερα χιλιομέτρων. Άλλωστε ένα καλά συντηρημένο πετρελαιοκίνητο μπορεί και δουλεύει άψογα μετά από μια δεκαετία για παράδειγμα, όταν ένα ηλεκτρικό θα έχει χάσει πάρα πολύ αυτονομία και το πιθανότερο είναι να χρειάζονται επισκευή ή αντικατάσταση οι μπαταρίες του (αν δεν έχει γίνει νωρίτερα).
Σύμφωνα λοιπόν με την αγγελία που εμφανίζεται το εικονιζόμενο Passat 1.9 TDI από την Ολλανδία, είναι προσεγμένο, καλά οδηγημένο και πωλείται έναντι του ποσού των 1.240 ευρώ. Έχει ιστορικό συντήρησης και ο ιμάντας χρονισμού αντικαταστάθηκε πρόσφατα. Επίσης διαθέτει φουλ εξοπλισμό για την εποχή του, όπως ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρονικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ. Εντύπωση παράλληλα προκαλεί η αρκετά καλή κατάσταση που βρίσκεται το αμάξωμα και το εσωτερικό, αναλογικά με τα χιλιόμετρά του. Σε καμία περίπτωση δεν μαρτυρά η χρήση που του έχει γίνει και θα μπορούσε κάλλιστα το οδόμετρό του να δείχνει για παράδειγμα 200.000 χλμ. και όχι κοντά στο 1 εκατομμύριο.
Πληροφοριακά, καινούργιος ο 1.9 TDI κινητήρας απέδιδε 101 ίππους και 250 Nm ροπής, επιτάχυνε το αμάξωμα των 1.431 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 184 χλμ./ώρα.