H ταχύτητα και οι ικανότητες των σημερινών αυτοκινήτων έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα -για τα παλιότερα μοντέλα- επίπεδα. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την τετριμμένη σύγκριση hot hatches-supercars. Μπορούμε να δούμε και τα sport sedan τι καταφέρνουν, συγκριτικά με υπερκατασκευές 15ετίας. Την Alpina B3 σε σχέση με τη Mercedes SLR McLaren, για παράδειγμα.
Μπορεί σήμερα η αγγλική εταιρία να διαθέτει μια επιτυχημένη γκάμα, όμως στα μέσα των ’00s χρειάστηκε η συνεργασία με τη Στουτγκάρδη ώστε να επανέλθει το όνομα «McLaren» στα αυτοκίνητα παραγωγής, μετά την F1. Η SLR παρουσιάστηκε το 2003 και με εξαίρεση τον συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, που προέρχονταν από την SL55 AMG, ήταν στην αιχμή της τεχνολογίας: ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, με το πίσω spoiler να λειτουργεί και ως αερόφρενο, εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών στο αμάξωμα και μια από τις πρώτες εφαρμογές κεραμικών φρένων, με δίσκους 370 χλστ. και 8πίστονες δαγκάνες εμπρός – 360 χλστ. και 4πίστονες δαγκάνες πίσω.
Ο κομπρεσοράτος V8 των 5.4 λίτρων απέδιδε 626 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 780 Nm στις 3.250-5.000 σ.α.λ., συνεργαζόμενος με 5άρι αυτόματο κιβώτιο. Μπορεί να μην είχε διπλούς συμπλέκτες ή 6η σχέση, όμως στα 100 χλμ./ώρα από στάση μπορούσε να επιταχύνει σε 3,8 δλ. (έχει μετρηθεί μέχρι στα 3,3 δλ.) και να φτάσει μέχρι τα 334 χλμ./ώρα τελικής. Με λίγα λόγια, ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής που είχε δει μέχρι τότε το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σήμερα ωστόσο, δεν χρειάζεται καν να έχεις BMW M3 για να της ρίξεις «στα αυτιά»!
Η Alpina B3 είναι ουσιαστικά ο προθάλαμος της M3. Βασίζεται στην M340i xDrive, ούσα βελτιωμένη σε όλα τα σημεία. Ο 3λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος twinturbo αποδίδει 462 ίππους στις 5.000-7.000 σ.α.λ. και 700 Nm στις 3.000-4.250 σ.α.λ., έχοντας ένα 8άρι αυτόματο να μεταφέρει την ισχύ σε όλους τους τροχούς. Συγκριτικά, η νέα M3 ξεκινά από τα 480 άλογα και φτάνει στα 510 για την Competition. Βλέπουμε, δηλαδή, ότι η B3 είναι ξεκάθαρα ένα «κλικ» κάτω από την απόλυτη G80. Ένα κλικ που, παρόλα αυτά, την φέρνει στα ίσα με την SLR! Στην ευθεία. Γιατί σε πίστα, η Alpina είναι ταχύτερη!
Το βαυαρικό σεντάν (που βγαίνει και σε Touring, για έξτρα πρακτικότητα) θέλει τον ίδιο χρόνο με τη Mercedes-McLaren για το 0-100 χλμ./ώρα, φτάνοντας μέχρι τα 300 χλμ./ώρα. Εν τέλει, η SLR επικρατεί στην ευθεία. Αλλά είναι στις στροφές που θέλει ώρα για να συνειδητοποιήσει τι την βρήκε. Στην πίστα του Sachsesring, η B3 έγραψε 1.36.67. Το αγγλογερμανικό υπεραυτοκίνητο, έχει σημειώσει καλύτερη επίδοση στο 1.37.10! Χοντρικά, περίπου μισό δευτερόλεπτο πίσω. Μάλιστα η Alpina αποδεικνύεται «βασανιστής» των Mercedes, καθώς είναι επίσης ταχύτερη από τις AMG GT (1.36.80) και AMG C63 S (1.36.96). Η McLaren πάντως δεν «κόβεται» ιδιαίτερα, καθώς η πρώτη θέση στους χρόνους του γερμανικού σιρκουί ανήκει στην Senna, με 1.25.19.