Παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανάγνωση χρόνων σε διάφορες πίστες, ειδικά όταν πάρεις την προσοχή σου μακριά από τις μάχες -κυρίως προωθητικές- των διάφορων επιμέρους μοντέλων μεταξύ τους. Η Alfa Romeo Giulia Q για παράδειγμα, έχει διαρκές ανοιχτό μέτωπο με την BMW M3. Σε αυτή την κόντρα βασίστηκε ολόκληρη η καμπάνια της, όταν παρουσιάστηκε το 2016. Μάλιστα, οι Ιταλοί έδωσαν τέτοια βάση στην κόντρα με την F80, ώστε πήγαν ανάποδα στους κανόνες λανσαρίσματος παρουσιάζοντας πρώτα την κορυφαία έκδοση και μετά τις υπόλοιπες Giulia.
Κατά τα ειωθότα των κατασκευαστών, ο τόπος για επίλυση σχετικών διαφορών δεν είναι άλλος από το Nurburgring. Η Giulia Q πήγε στην «Πράσινη Κόλαση» με τον Fabio Francia στο τιμόνι, έγραψε 7.32.00, πέρασε μέχρι την M5 F90, η BMW κατέβασε τη M4 GTS και απάντησε με 7.27.88, οι Ιταλοί ανταπάντησαν πως το αυτοκίνητο δεν είχε την παραμικρή σχέση με τη M3, έπειτα «ανοίχτηκαν» μέχρι την Porsche Panamera Turbo, το Τσουφενχάουζεν πήγε στο Nordschleiffe με την Turbo S, έριξε ένα ωραιότατο 7.25.04 και η ζωή συνεχίστηκε.
Πλέον περιμένουμε τη νέα M3 να καταθέσει διαπιστευτήρια και να συνεχιστεί αυτός ο φαύλος κύκλος «ξετικατινιάσματος», μέσω των χρόνων στο Nurburgring. Ωστόσο, αν ρίξουμε μια ματιά πέρα από την γερμανο-ιταλική σύρραξη, διαπιστώνουμε πολύ πιο εντυπωσιακά στοιχεία για την ταχύτητα της Giulia.
Μαζί με το ιταλικό υπερ-σεντάν των 510 ίππων και 610 Nm, βλέπουμε την Porsche Cayman GT4. Ναι μεν είναι κατά 90 ίππους πιο αδύναμη, αλλά είναι και πάνω από 250 κιλά ελαφρύτερη – χώρια την κεντρομήχανη διάταξη. Λίγο πιο κάτω, συναντάμε μια άλλη Porsche: την 991 GT3. Επειδή όμως δεν αναφέρεται όνομα, δεν μπορούμε να ξέρουμε αν ήταν οδηγός αγώνων ή κάποιος ιδιώτης που επισκέφθηκε το ‘Ring. Συνεχίζοντας την ανάγνωση των αυτοκινήτων που βλέπουν την πλάτη της Giulia (και αναφέροντας τα «ενυπόγραφα», με οδηγούς αγώνων στα πηδάλια), βλέπουμε «βαριά» ονόματα: BMW M8 Competition, Ferrari F12 Berlinetta, Mercedes-AMG GT S. Ένα, ωστόσο, τραβάει όλα τα βλέμματα.
Η κατασκευή που έβαλε τον Christian von Koenigsegg και τη Σουηδία στο χάρτη των hypercars, είναι πάνω από 1,5 δλ. αργότερο! Το CCX έχει γυρίσει το Nordschleiffe σε 7.33.55, με τον Marc Basseng στο τιμόνι. Σίγουρα, πρόκειται για ένα διαβόητα απαιτητικό αυτοκίνητο στο χειρισμό, που δεν κάνει τη ζωή του οδηγού εύκολη. Ειδικά στην πιο επικίνδυνη πίστα του κόσμου. Ουδείς επίσης αντιλέγει πως είναι κατά τι παλιό (το 2006 παρουσιάστηκε, το 2010 αποσύρθηκε). Μιλάμε όμως, και για ένα τετράτροχο 806 ίππων και 920 Nm από 4.7 V8 twinturbo λίτρα, που ζυγίζει 1.456 κιλά, επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ., στα πρώτα 200 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και ξεπερνά τα 390 χλμ./ώρα τελικής!