Ο όμιλος VW για να μειώσει τις εκπομπές CO2, δεν εστιάζει μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην παραγωγή των οχημάτων της με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, αλλά και στη μεταφορά τους με «πράσινα» φορτηγά πλοία.
Η Volkswagen είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που χρησιμοποίησε το νέο βιοκαύσιμο αντί για πετρέλαιο στα ναυλωμένα πλοία της, για ορισμένες από τις μεταφορές των οχημάτων της σε ευρωπαϊκές θαλάσσιες διαδρομές. Ένα άχρηστο απόβλητο πριν από μερικά χρόνια μπορεί τώρα να τροφοδοτήσει πλοία και δημιουργείται από χρησιμοποιημένο φυτικό λάδι από τη βιομηχανία τροφοδοσίας και τροφίμων ή άλλα υπολείμματα λαχανικών.
Το όνομα του θαυμαστού αυτού καυσίμου είναι MR1-100. Τα παλιά λάδια και λίπη μαγειρικής από τη βιομηχανία τροφοδοσίας και τροφίμων μπορούν να χρησιμεύσουν ως πρώτες ύλες για το βιοκαύσιμο, που αποτελείται από 100% οργανικά απόβλητα. Με 85% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, η συμβολή στην προστασία του κλίματος είναι τεράστια », λέει ο Thomas Zernechel, επικεφαλής της Volkswagen Group Logistics.
Το καύσιμο παράγεται από την ολλανδική εταιρεία GoodFuels στο Ρότερνταμ. Οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ανανεώσιμο καύσιμο για να αντικαταστήσουν το θείο από το μαζούτ, ενώ δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στον κινητήρα.
Η Group Logistics χρησιμοποιεί δύο ναυλωμένα πλοία για παράκτιες αποστολές αυτοκινήτων. Τα πλοία, μήκους 180 μέτρων, τα οποία ανήκουν στη ναυτιλιακή εταιρεία F. Laeisz στο Αμβούργο, μπορούν να μεταφέρουν έως 3.500 οχήματα και τροφοδοτούνται από ένα κινητήρα MAN με απόδοση 14.220 KW (19.334 ίππους). Τα πλοία μεταφέρουν νέα οχήματα σε κυκλική διαδρομή από το Έμντεν προς το Δουβλίνο, από εκεί προς το Σανταντέρ στην Ισπανία και το Σετούμπαλ στην Πορτογαλία πριν επιστρέψουν στο Έμντεν. Κάθε χρόνο, μεταφέρουν περίπου 250.000 νέα οχήματα από τις μάρκες Audi, Skoda και Volkswagen, ενώ με τα βιοκαύσιμα, εξοικονομούν συνολικά περίπου 52.000 τόνους CO2 ετησίως.