Η επιλογή μιας καινούργιας τετράδας ελαστικών αποτελεί γρίφο και σπαζοκεφαλιά για πολλούς οδηγούς, αφού θέλουν να συνδυάσουν τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να ξοδέψουν πάρα πολλά χρήματα. Το κύριο ζητούμενο είναι να προσφέρουν πολύ καλό κράτημα και φρενάρισμα σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, ενώ σε δεύτερη μοίρα περνούν η αντίσταση κύλισης, ο θόρυβος, η άνεση και η κατανάλωση. Όχι ότι δεν ενδιαφέρουν τον αγοραστή, αλλά από ένα ελαστικό ζητάς πρωτίστως να κρατάει και δευτερευόντως να μην ακούγεται.
Ο ADAC πραγματοποίησε ένα μεγάλο τεστ θερινών ελαστικών, στην πιο διαδεδομένη διάσταση που συναντάμε σε πλειάδα μοντέλων της αγοράς: 205/55/R16. Ως «δοκιμαστικός σωλήνας» χρησιμοποιήθηκε το προηγούμενο VW Golf, εξετάζοντας συνολικά 15 διαφορετικά σετ ελαστικών: Apollo Alnac 4G, BF Goodrich Advantage, Bridgestone Turanza T005, Continental PremiumContact 6, Fulda EcoControl HP 2, Goodyear EfficientGrip Performance 2, Hankook Ventus Prime 3 K125, King Meiler Sport 1, Kumho Ecsta HS51, Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof, Petta’s Empire PT515, Pirelli Cintorato P7, Semperit Speed-Life 3 και Uniroyal Rainsport 5.
Τα λάστιχα δοκιμάστηκαν σε πρόσφυση στο στεγνό και το βρεγμένο, στα επίπεδα θορύβου/άνεσης, στην κατανάλωση και τη φθορά. Κάθε τομέας έχει και διαφορετική βαρύτητα, με τη συμπεριφορά στο βρεγμένο να είναι η πιο σημαντική και η κατανάλωση με την άνεση στο άλλο άκρο. Η βαθμολογία γίνεται με δείκτες και έχει ως εξής: 0,5 έως 1,6 πολύ καλό, 1,6 έως 2,5 καλό, 2,6 έως 3,5 ικανοποιητικό, 3,6 έως 4,5 επαρκές, ενώ από 4,6 και πάνω μιλάμε για ανεπάρκεια.
Πάμε να δούμε την τελική κατάταξη, όπως διαμορφώθηκε μετά τις ενδελεχείς δοκιμές των Γερμανών, που περιλαμβάνει κι αρκετές εκπλήξεις, με κάποια μεγάλα ονόματα να βρίσκονται χαμηλά και κάποια άλλα, σχετικά άγνωστα, πολύ ψηλά. Αξίζει να αναφερθεί πάντως, πως μόνο ένα ελαστικό δεν ήταν τουλάχιστον ικανοποιητικό, ενώ κανένα δεν βρέθηκε στο φάσμα του ανεπαρκούς.