Ο Βλάντιμιρ Πούτιν είναι γνωστό πως απέχει από το κλασικό προφίλ του «χαρτογιακά» πολιτικού. Πρώην αξιωματικός της Κα Γκε Μπε γαρ, με αγάπη για τις πολεμικές τέχνες, την ιππασία και τα αυτοκίνητα. Στο τελευταίο σκέλος πέρα από φαν, αποδεικνύεται τόσο «ψαγμένος» όσο και πατριώτης.
Ο Ρώσος Πρόεδρος δεν έχει κάποιο πλούσιο γκαράζ, γεμάτο supercars και hypercars. Δεν είναι Κριστιάνο Ρονάλντο, να το θέσουμε αλλιώς. Δεν θα μπορούσε κιόλας, καθώς θα ξεσπούσε πολιτικός σάλος και ανάλογες αντιδράσεις. Ο Πούτιν διατηρεί μια νοικοκυρεμένη συλλογή 5 αυτοκινήτων, εκ των οποίων σχεδόν όλα εγχώριας κατασκευής! Το πιο γνωστό είναι, αναμενόμενα, αυτό με το οποίο πραγματοποιεί τις περισσότερες δημόσιες εμφανίσεις του. Το Aurus Senat εξελίχθηκε ειδικά για τις ανάγκες των προεδρικών μετακινήσεων, έπειτα επεκτάθηκε σε ανώτερους αξιωματούχους του Κρεμλίνου και τελικά έφτασε στην ευρύτερη παραγωγή, πάντα συνοδευόμενο από το χαρακτηρισμό «ρωσική Rolls-Royce».
Δεύτερο πιο καινούργιο και το μοναδικό μη ρωσικό, ένα γερμανικό SUV. Το 2017 προστέθηκε στην υπηρεσία του Βλαδίμηρου μια Mercedes ML 2ης γενιάς (W164), την οποία δεν διστάζει να οδηγεί ο ίδιος σε πολλές περιπτώσεις.
Όταν μιλάμε για Ρωσία και αυτοκίνητα, βέβαια, ο λογισμός φεύγει κατευθείαν σε βράχια, λάσπες, διαφορικά, κοντά κιβώτια και την δεσποτική παρουσία του Lada Niva. Το συνώνυμο της ρωσικής μηχανικής δεν θα μπορούσε να λείπει από τη συλλογή του Πούτιν, έχοντας μπει στο «συμβούλιο μεταφορών» το 2009, κομπλέ με bull bar, «εργάτη», χρώματα παραλλαγής και χωμάτινους τροχούς.
Μια τετραετία νωρίτερα, το 2005, είχε προηγηθεί το GAZ M21 Volga. Ένα κλασικό δείγμα premium σοβιετικού τετράτροχου, που έμεινε στην παραγωγή από το 1955 μέχρι το 1970 και τετρακύλινδρο κινητήρα 2.5 λίτρων, με αποδόσεις 65 έως 80 ίππων. Για περιορισμένες και αμιγώς κρατικές εμφανίσεις (όπως το Senat), στα τέλη των ’60s κατασκευάστηκαν 603 M23 με V8 μοτέρ 5.5 λίτρων και 160 ίππων! Βόλτα με το M21 είχε πάει και ο Τζορτζ Μπους ο νεότερος, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του όταν διατελούσε Πρόεδρος των Η.Π.Α.
Τελευταίο από πλευράς νεότητας, αλλά πρώτο και καλύτερο σε ιστορική ιεραρχία και συναισθηματική απήχηση, το ΖΑΖ-968. Μια πισωκίνητη compact κατασκευή ουκρανικής προέλευσης, που αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο του Βλαντιμίρ Πούτιν!
Δώρο της μητέρας του, η οποία με τη σειρά της το είχε κερδίσει στη λοταρία, έγραψε χιλιάδες χιλιόμετρα όσο ο Πούτιν υπηρετούσε στο στρατό και έπειτα στην ΚGB, όπου τελικά κατέληξε για αρκετά χρόνια. Το ZAZ πουλήθηκε σε αξιωματικό της διαβόητης σοβιετικής υπηρεσίας πληροφοριών, για να το αγοράσει και πάλι ο Πούτιν όταν εκλέχτηκε για πρώτη φορά πρόεδρος, το 2000. Έκτοτε, κατοικοεδρεύει υπερήφανα στο γκαράζ του.