Οι Ευρωπαίοι αγαπούν πολύ τα κόμπακτ χάτσμπακ αυτοκίνητα, ενώ πλέον τα SUV βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών. Τα σεντάν μοντέλα, τα οποία ήταν κάποτε δημοφιλή, αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, όπου ουσιαστικά μόνο τα μεσαία και μεγάλα πολυτελή έχουν ακόμα κρατήσει ένα κοινό.
Δείτε ακόμα: Ανακοινώθηκαν οι επιδόσεις του βασικού VW Golf
Πολύ μακριά όμως από την Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Κίνα, τα σεντάν αυτοκίνητα πουλάνε πάρα πολύ. Η VW με τα 30 χρόνια παρουσίας στην τεράστια αυτή αγορά, είναι και η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου, διαθέτοντας πολλά σεντάν μοντέλα, παντελώς άγνωστα στην Ευρώπη. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές οι «κούρσες», οι οποίες δεν κυκλοφορούν στην Ευρώπη, αλλά στην Κίνα μετράνε χιλιάδες πωλήσεις.
Jetta VA3
Η νέα υπο-μπράντα Jetta λανσαρίστηκε στην Κίνα το 2019 και μέσα σε λίγους μήνες το πρώτο μοντέλο Jetta VA3 ξεπέρασε τις 145.000 πωλήσεις. Δεν έχει καμία σχέση με το VW Jetta που πωλούνταν στην Ευρώπη ή το Jetta που διατίθεται στη Βόρεια και Νότια Αμερική. Το μήκους 4,5 μ. Jetta VA3 διαθέτει ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 λτ. ισχύος 112 ίππων.
FAW-Volkswagen Sagitar
Η κοινοπραξία FAW-Volkswagen παράγει το Sagitar από το 2006. Το νέο, τρίτης γενιάς μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB και διατίθεται με τους κινητήρες 1.2 TSI 116 PS και 1.4 TSI 150 PS. Το 2019 οι πωλήσεις του έφτασαν τα 310.000 οχήματα, ενώ λανσαρίστηκε και με μακρύτερο μεταξόνιο 2,74 μ. (έναντι 2,69 μ. το US Jetta).
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει ένα 11 ετών VW Golf 1.4 TSI;
SAIC Volkswagen Lamando
Το Lamando παράγεται και αυτό στην Κίνα από την SAIC Volkswagen, από το Νοέμβριο του 2014. Πρόκειται για ένα 4θυρο notchback coupe βασισμένο στην πλατφόρμα MQB. Το μήκος του φτάνει τα 4,6 μ., το πλάτος τα 1,82 μ. και το ύψος τα 1,42 μ. Για την κίνησή του υπάρχει ο 1.4 TSI με 130 PS και 150 PS (μόνο με DSG) και ο 2.0 TSI με 220 PS. Το 2019 πωλήθηκαν πάνω από 110.000 Lamando.
FAW-Volkswagen Bora
Πρόκειται για ένα πολύ πετυχημένο μοντέλο στην Κίνα, με 323.400 πωλήσεις το 2019. Βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα MQB και προσφέρεται με τους κινητήρες 1.5 λτ. 113 PS (ατμοσφαιρικός) και 1.4 TSI 150 PS. Επίσης, υπάρχει τώρα και αμιγώς ηλεκτρικό. Το Bora έχει μήκος 4,66 μ., πλάτος 1,81 μ., ύψος 1,46 μ. και μεταξόνιο 2,69 μ.
Δείτε ακόμα: Πως το VW Polo προστατεύει τους απρόσεκτους
SAIC Volkswagen Santana
Το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρισε η VW στην Κίνα, ήταν το Santana το 1983, βασισμένο στο δεύτερης γενιάς Passat. Από το 2013 υπάρχει η νέα έκδοση του Santana, που εξελίχθηκε ειδικά για την τοπική αγορά. Το αμάξωμά του έχει μήκος 4,48 μ., πλάτος 1,71 μ., ύψος 1,47 μ. και μεταξόνιο 2,6 μ., ενώ κινείται με 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο. Περίπου 245.000 Santana πωλήθηκαν στην Κίνα το 2019.
SAIC Volkswagen Lavida
Το τρίτης γενιάς Lavida προσφέρεται στην Κίνα από το Μάιο του 2018, ενώ το 2019 ήταν το απόλυτο best seller αυτοκίνητο με 491.000 πωλήσεις. Βασισμένο και αυτό στην πλατφόρμα MQB, έχει μήκος 4,67 μ., πλάτος 1.81 μ., ύψος 1,47 μ. και μεταξόνιο 2,68 μ. Για την κίνησή του υπάρχουν το 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο των 116 ίππων και ο 1.4 TSI των 150 ίππων. Διατίθεται και αμιγώς ηλεκτρικό (όπως το Bora) με τον κινητήρα του e-Golf.
Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: VW T-Cross Vs Hyundai Kona