Μπορεί να μην το ξέρουμε ιδιαίτερα εδώ ή να μην του φαίνεται, όμως το Veloster είναι ένα από τα μακροβιότερα και πιο σημαδιακά Hyundai των τελευταίων δεκαετιών. Όλα, όμως, έχουν ένα τέλος. Και αυτό του κορεατικού hot hatch είχε φανεί καιρό τώρα.
Το Veloster ουσιαστικά βρίσκεται εκτός αγοράς από πέρσι τέτοιο καιρό, έχοντας απομείνει μόνο το κορυφαίο N να κρατά το οχυρό. Το φετινό καλοκαίρι είναι το τελευταίο και για αυτό, καθώς οι Κορεάτες αποφάσισαν να τερματίσουν την παραγωγή του ιδιαίτερου μοντέλου τους έπειτα από 11 συναπτά έτη – το μακροβιότερο στην τρέχουσα γκάμα της Hyundai, δίχως να έχει αντικατασταθεί. Η ολοένα μικρότερη ζήτηση και η ανάγκη για αύξηση στην παραγωγή του Kona, με το οποίο μοιράζεται τη γραμμή στο εργοστάσιο της πόλης Ουλσάν, έστειλαν το Veloster N στην πόρτα της εξόδου. Μια πόρτα που του έδειξε και το Elantra N, που επισκίασε με άνεση σε πωλήσεις το τετράθυρο χάτσμπακ (δυο πόρτες από την δεξιά πλευρά, μία από την αριστερή και μία του πορτμπαγκάζ).
Το Veloster ήταν το πρώτο N που εξοπλίστηκε με τον 2.0 T-GDI στα 280 άλογα, αλλά και το 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT (διαθέσιμο και 6άρι χειροκίνητο). Με τον συνδυασμό των, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 5,6 δλ. και καθιστούν το Veloster N ως ένα από τα ταχύτερα Hyundai παραγωγής όλων των εποχών! Με το 6άρι χειροκίνητο θέλει 6,1 δλ. για την ίδια μέτρηση, ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα και στις δυο περιπτώσεις.
Η παραγωγή του Veloster θα τερματιστεί τον Ιούλιο, κάνοντας χώρο τόσο για το σημερινό όσο και το επόμενο Kona, που θα εμφανιστεί μέσα στο 2023.