Stellantis: «Όλοι πληρώνουμε τα ηλεκτρικά, τα αγοράζουμε-δεν τα αγοράζουμε»

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να υπερκεράσουν το σκόπελο του κόστους παραγωγής, αν θέλουν να κάνουν τα ηλεκτρικά κερδοφόρα. Για να συμβεί αυτό ωστόσο, πρέπει να δαπανούν διαρκώς κονδύλια στην ηλεκτροκίνηση. Όπως υποστηρίζει το αφεντικό της Stellantis, η συγκεκριμένη συνθήκη πληρείται από οποιονδήποτε αγοράζει καινούργιο αυτοκίνητο, είναι-δεν είναι EV.

Ο Carlos Tavares μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές στην καθιέρωση της ηλεκτρικής κινητικότητας, κατά το λανσάρισμα του Ram 1500 EV. Ο Πορτογάλος υπογράμμισε τόσο το αυξημένο κόστος παραγωγής που συνοδεύει η παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου, όσο και την ανάγκη για διαρκή άντληση κεφαλαίου από τα αποθεματικά των εταιριών. Μια τακτική που εξελίχθηκε σε «mission impossible» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και μετά το πέρας αυτής ελέω ελλείψεων στους ημιαγωγούς.

«Αντιμετωπίσαμε -και ακόμα το κάνουμε, απλά σε μικρότερη κλίμακα- τεράστιες προκλήσεις τα περασμένα δυο χρόνια. Μέσα στην πανδημία και τα προβλήματα στην παραγωγή λόγω μικροτσίπ έπρεπε όχι μόνο να διατηρούμε κερδοφόρα νούμερα, αλλά να το πετυχαίνουμε σε τέτοιο βαθμό ώστε να υπάρχει πλεόνασμα για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση. Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται, είτε είναι αμιγώς θερμικό, υβριδικό ή plug-in, ουσιαστικά χρηματοδοτεί την εξέλιξη των ηλεκτρικών. Κάτι απαραίτητο, καθώς το κόστος παραγωγής ενός EV φτάνει στο +40% σε σχέση με ένα κανονικό μοντέλο».

Επιπρόσθετα, ο Tavares τόνισε τη σημασία της διασφάλισης κερδοφορίας στις εταιρίες, ακόμα κι αν πρέπει να γίνονται θυσίες. Το Φλεβάρη, για παράδειγμα, έκλεισε το εργοστάσιο της Jeep στο Ιλινόι, στερώντας από 1.350 ανθρώπους τις δουλειές τους. Αναγκαίο κακό, όπως δηλώνει ο CEO της Stellantis: «Δυστυχώς, αν δεν προβούμε σε τέτοιες ενέργειες κινδυνεύουμε να χάσουμε σημαντικό μερίδιο αγοράς, καθώς δεν θα μπορούμε να προσφέρουμε προσιτά ηλεκτρικά για τη μεσαία τάξη. Τόσο απλά. Ένα EV κοστίζει 40% παραπάνω από ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Δεν γίνεται αυτό το κόστος να μετακυλήσει στον καταναλωτή, συνεπώς θα πρέπει να ρυθμίζεται εσωτερικά για την κάθε εταιρία».

Get it on Google Play Download on the App Store