Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι πια δεδηλωμένα αναπόφευκτη. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν κατάργηση θερμικών μοτέρ για χάρη των ηλεκτρικών, εναρμονιζόμενες με το νομοθετικό κλίμα που διαμορφώνεται μέσω των σχετικών απαγορεύσεων, οι οποίες έρχονται κατά κύματα από πολλές χώρες (και τη δική μας, εννοείται). Ο CEO της Stellantis δεν άφησε ασχολίαστες τις εξελίξεις, στο πλαίσιο μιας πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξής του.
Ο Carlos Tavares μίλησε στο Automotive News σχετικά με την πρεμούρα της ηλεκτροκίνησης, και δεν μάσησε τα λόγια του. O Πορτογάλος πρώτα από όλα ξεκαθάρισε το τοπίο, σχετικά με το ποιος ευθύνεται για την όλη κατάσταση: «Η πίεση για τα ηλεκτρικά οχήματα προέρχεται από τους πολιτικούς, όχι τις αυτοκινητοβιομηχανίες» είπε και συνέχισε: «Αυτή η βαρβαρότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 κι έπειτα, ελλοχεύει κινδύνους σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί». Η κουβέντα περί ανταγωνιστικότητας αφορά το κομμάτι του κλεισίματος εργοστασίων, τακτική που εξετάζουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Tavares ήταν εξόχως καυστικός και στο θέμα της αποτελεσματικότητας, που ενέχει η de facto επιβολή της ηλεκτροκίνησης: «Υπάρχουν καλύτεροι, ταχύτεροι και πιο οικονομικοί τρόποι για να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων, από τα ηλεκτρικά οχήματα. Ένα EV πρέπει να κάνει τουλάχιστον 70.000 χλμ. μέχρι να αρχίσει η απόσβεση του ανθρακικού του αποτυπώματος (σ.σ. από την παραγωγή ρεύματος και μπαταριών, τη διαδικασία κατασκευής του κλπ). Τα ελαφρά υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 σε μεγάλο βαθμό, όντας παράλληλα πιο οικονομικά στην εξέλιξη για τους κατασκευαστές και κατ’ επέκταση φθηνότερα για τους καταναλωτές».
Παρόλα αυτά, οι νόμοι είναι νόμοι. Εξ ου και η επένδυση ύψους 30 δις ευρώ από τη Stellantis για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το οργανόγραμμα να προβλέπει EVs και για τις 14 μάρκες του ομίλου μέχρι το 2025, ενώ αρκετές από αυτές θα μετατραπούν σε κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2030.