To Dodge Viper έχει μείνει στην Ιστορία ως ένα από τα πιο μπρουτάλ και απαιτητικά αυτοκίνητα. Χαρακτηρισμοί που αφορούν τις απλές εκδόσεις. Για την πιο σκληροπυρηνική και με το μυαλό στην πίστα ACR, πολλαπλασιάστε το δείκτη δυσκολίας – αλλά και απόλαυσης.
Η τρίτη και τελευταία γενιά Viper έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2017, με την κορυφαία όλων ACR να ρίχνει την αυλαία κάνοντας ρεκόρ σε διάφορες πίστες του κόσμου (με αποκορύφωμα το Nurburgring). Επίκεντρο της εμφάνισης, αλλά και της ουσίας, το πακέτο Extreme Aero Package, που περιλαμβάνει καπό με εμφατικές εισαγωγές αέρα, ρυθμιζόμενο splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, ανθρακονημάτινο διαχύτη στον πίσω και την τεράστια (επίσης ρυθμιζόμενη) αεροτομή – όλα από ανθρακονήματα. Αναβαθμίσεις που «καρφώνουν» το αμάξωμα στο δρόμο, με δύναμη 544 κιλών στα 241 χλμ./ώρα! Στο βεντουζάρισμα επί της ασφάλτου συνδράμουν και τα ημισλίκ της Kumho, διαστάσεων 295/25/19 εμπρός και 355/30/20 πίσω, ενώ δεν θα πρέπει να παραληφθεί το έργο της -εννοείται και εδώ ρυθμιζόμενης- ανάρτησης.
Το Viper ACR διέθετε ακόμα κεραμικά δισκόφρενα της Brembo, με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω, traction control με 5 διαφορετικά προγράμματα παρέμβασης και, φυσικότατα, τον ισχυρότερο κινητήρα που φορέθηκε ποτέ σε «Οχιά». Ο κτηνώδης V10 των 8.382 κ.εκ. «βομβάρδιζε» τους πίσω τροχούς με 654 ίππους και 814 Nm ροπής, περνώντας από το δεξί χέρι και το αριστερό πόδι του οδηγού μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Προτεραιότητα ήταν μεν το γυρολόγιο στην πίστα, αλλά με μόλις 2,5 κιλά ανά ίππο (1.626 συνολικά) δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,5 δλ. Η τελική αντίθετα, λόγω αεροδυναμικού προσανατολισμού στην κάθετη δύναμη, δεν ξεπερνούσε τα 285 χλμ./ώρα.
Για τους εορτασμούς των 25 χρόνων παραγωγής Viper, αλλά και σαν αποχαιρετισμό στα όπλα του πιο αγνού supercar της Αμερικής, η Dodge δημιούργησε την ειδική έκδοση VooDoo που βλέπουμε. Ένα κατάμαυρο ACR (με εξαίρεση την Graphite Metallic λωρίδα στη μεριά του οδηγού), που κυκλοφόρησε σε μόλις 31 αντίτυπα και είναι σήμερα ένα από τα πιο συλλεκτικά αυτοκίνητα της τελευταίας 15ετίας. Ένα τέτοιο, το υπ’ αριθμόν 29 συγκεκριμένα, βγαίνει σε δημοπρασία από την RM Sotheby’s, με ούτε 3.000 χλμ. στο οδόμετρο (2.937 ή 1.825 μίλια) και τιμολογιακή εκτίμηση, που το τοποθετεί μεταξύ 275.000 και 325.000 δολαρίων (258.365 – 305.340 ευρώ).