Πισωκίνητα και πισωμήχανα αυτοκίνητα δεν υπάρχουν πολλά. Ευρέως διαδεδομένα, ακόμα λιγότερα. Προφανώς ο «Σκαραβαίος» είναι ο ορισμός, με την απορρέουσα Porsche 911 να αποτελεί συνώνυμο. Κάποιο να συμπληρώνει το βάθρο, όμως; Υπάρχει καλύτερο από το Skoda Target;
To 105/120/125/130/135/136 -ανάλογα το μοτέρ που διέθετε- ήταν ένα μικρό οικογενειακό σεντάν από την Τσεχία που παρουσιάστηκε το 1976, με προτεραιότητα στην οικονομία και την πρακτικότητα. Προς όφελος αυτής, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος ώστε να βρίσκεται στο ίδιο μέρος με κιβώτιο και διαφορικό, κερδίζοντας χώρο από την έλλειψη άξονα μετάδοσης. Το 1984 απέκτησε την ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία ήρθε στην Ελλάδα ως Target. Το μοντέλο της Skoda είχε αποκτήσει το προσωνύμιο «οικογενειακή 911», λόγω μηχανολογικής διάταξης. To γεγονός πως όλα ήταν πίσω (κίνηση-κινητήρας) δημιούργησε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον (ως αλλοπρόσαλλο) οδηγικά σύνολο και μετέτρεψε το Target σε cult είδωλο.
Από πλευράς επιδόσεων, τα 52 άλογα του υγρόψυκτου μοτέρ των 1.174 κ.εκ. κομματάκι δύσκολα μπορούσε να σταθεί δίπλα στο μοντέλο της Porsche: ενδεικτικά τα 20 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 140 χλμ./ώρα της τελικής. To 135 ήταν η δεύτερη τη τάξει εκδοχή βάσει ισχύος και επιδόσεων, με 58 άλογα από 1.289 κ.εκ. (62 ίπποι το κορυφαίο 136). Με σαφώς περισσότερο γκάζι και, κυρίως, 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο χρόνος για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα «κατακρημνίζονταν» στα 14,5 δλ. και η τελική έφτανε στα 155 χλμ./ώρα!
Το Target ακόμα σήμερα διατηρεί πιστό κοινό, ενώ όταν κάποιο άριστο διατίθεται προς πώληση οι τιμές ξεφεύγουν. Το σημερινό αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα, όντας ένα από τα λίγα 135 και μάλιστα στην έκδοση GL, που είχε και ηλιοροφή. Μπορεί να πρόκειται για Skoda 31 ετών, όμως με 92.000 χλμ. στο κοντέρ και μουσειακή κατάσταση, στέκεται καλύτερα από καινούργιο. Το ίδιο και η τιμή του, που ορίζεται στις 10.500 ευρώ (δείτε εδώ την αγγελία).