Πισωκίνητα και πισωμήχανα αυτοκίνητα δεν υπάρχουν πολλά. Ευρέως διαδεδομένα, ακόμα λιγότερα. Προφανώς ο «Σκαραβαίος» είναι ο ορισμός, με την απορρέουσα Porsche 911 να αποτελεί συνώνυμο. Κάποιο να συμπληρώνει το βάθρο, όμως; Υπάρχει καλύτερο από το Skoda Target;
To 105/120/125/130/135/136 -ανάλογα το μοτέρ που διέθετε- ήταν ένα μικρό οικογενειακό σεντάν από την Τσεχία που παρουσιάστηκε το 1976, με προτεραιότητα στην οικονομία και την πρακτικότητα. Προς όφελος αυτής, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος ώστε να βρίσκεται στο ίδιο μέρος με κιβώτιο και διαφορικό, κερδίζοντας χώρο από την έλλειψη άξονα μετάδοσης. Το 1984 απέκτησε την ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία ήρθε στην Ελλάδα ως Target. Το μοντέλο της Skoda είχε αποκτήσει το προσωνύμιο «οικογενειακή 911», λόγω μηχανολογικής διάταξης. To γεγονός πως όλα ήταν πίσω (κίνηση-κινητήρας) δημιούργησε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον (ως αλλοπρόσαλλο) οδηγικά σύνολο και μετέτρεψε το Target σε cult είδωλο.
To «μουσταρδί» 105 S των φωτογραφιών έχει στα μετόπισθεν τον τετρακύλινδρο boxer των 1.046 κ.εκ., με απόδοση 45 ίππων και 74 Nm ροπής. Η επιτάχυνση προφανώς δεν συγκαταλέγεται στα ατού, καθώς απαιτούνται σχεδόν 20 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Με μπόλικη υπομονή και σεβαστό θάρρος, πάντως, το κοντέρ θα δείξει 130 χλμ./ώρα αν το δεξί πόδι επιμείνει στο αντίστοιχο πεντάλ. Η κατάσταση του αυτοκινήτου είναι ολοφάνερα εξαιρετική, οφειλόμενη σε μεγάλο βαθμό στα μόλις 35.170 χλμ. που έχει διανύσει από το 1985 και την παραμονή του σε κλειστό γκαράζ, όποτε δεν χρησιμοποιείτο. Κι όπως έχουμε δει πολλάκις, αυτές είναι οι πλέον κατάλληλες συνθήκες για υπερτιμολογήσεις.
Το Target ακόμα σήμερα διατηρεί πιστό κοινό, ενώ όταν κάποιο άριστο διατίθεται προς πώληση οι τιμές ξεφεύγουν. Στην προκειμένη, η τιμή πώλησης ορίζεται στις 8.500 ευρώ!