Τα προσιτά αυτοκίνητα δεδομένα οδηγούνται προς το τέλος τους. Η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για χρήση υβριδικής τεχνολογίας, αναμενόμενα απογειώνει το κόστος κατασκευής και εξέλιξης. Ένα κόστος που επηρεάζει εκθετικά το περιθώριο κέρδους, με αρνητικό πρόσημο για τις χαμηλότερες κατηγορίες. Για ποια μοντέλα «χτυπάει η καμπάνα»; Πρώτα και κυριότερα για τα supermini, σαν το Skoda Fabia.
Ήδη έχει διατυπώσει τους φόβους του ο CEO της VW, αναφορικά με το μέλλον του Polo. Σήμερα έρχεται να τους ενστερνιστεί ο ομόλογός του στην τσεχική εταιρία, δηλώνοντας πάνω-κάτω τα ίδια πράγματα: πως τα supermini κινδυνεύουν να γίνουν τόσο ακριβά, ώστε δεν θα τα αγοράζει κανείς – άρα, δεν θα έχουν λόγο οι κατασκευαστές να τα διατηρούν στις τάξεις τους: «Αν περάσει το παρόν προσχέδιο της νομοθεσίας για το Euro 7, δίχως αλλαγές, θα είναι αδύνατο να διατηρηθεί το Fabia σε ανταγωνιστικές τιμές» είπε ο Klaus Zellmer στο βρετανικό Autocar, κάνοντας παράλληλα εκτίμηση για το πού θα φτάσει η τιμή του επιτυχημένου Skoda, αν δεν υπάρξουν αλλαγές στις προτάσεις της Κομισιόν.
«Το Fabia, αλλά και τα supermini γενικότερα, μπορεί να φτάσουν να ξεκινάνε από τις 20.000 λίρες (22.570 ευρώ). Είναι αυτή μια τιμή που μπορεί να σταθεί στην αγορά; Δεν νομίζω». Για να έχουμε ένα δείγμα της ζοφερής εικόνας που ζωγραφίζει ο επικεφαλής της Skoda, το βασικό Fabia 1.0 MPI των 80 ίππων τιμάται στη χώρα μας έναντι 15.990 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό πως 22.500 ευρώ δεν κοστίζει ούτε το Monte Carlo, με τον 1.0 TSI των 110 ίππων και το 7άρι DSG (21.900 ευρώ), ενώ η μόνη έκδοση που υπερβαίνει την εκτίμηση του Zeller για τις βασικές τιμές της κατηγορίας στο εγγύς μέλλον είναι η κορυφαία Monte Carlo 1.5 TSI, με τον 1.500άρη τούρμπο και τα 150 άλογα (επίσης με 7άρι DSG)!