Η Tesla μπορεί να αντιμετωπίζει ένα σωρό μπελάδες με τα συστήματα αυτόνομης τεχνολογίας και τα προβλήματα ποιότητας, αλλά αυτά ουδόλως επηρεάζουν τις πωλήσεις των μοντέλων της. Η ομάδα των Model συνέχισε το εξαιρετικό της σερί στην Ευρώπη, κλείνοντας το 2022 στην κορυφή όχι μόνο των ηλεκτρικών, αλλά συνολικά των πωλήσεων EVs και plug-in υβριδικών!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research, το Model Y ήταν το πιο καλοπουλημένο εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο της Γηραιάς Ηπείρου στο τελευταίο τρίμηνο του ’22, ακολουθούμενο από το Model 3. Μεγάλο ρόλο σε αυτή την επιτυχία έπαιξε το Gigafactory στο Βερολίνο, που έφτασε το Νοέμβριο να παράγει 3.000 μονάδες εβδομαδιαίως. Στην τρίτη θέση -και πρώτη στα plug-in υβριδικά– βρέθηκε το Ford Kuga PHEV, αφήνοντας πίσω του το Volvo XC40 που προσφέρεται τόσο σε plug-in hyrbid, όσο και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Την πρώτη πεντάδα έκλεισε το VW ID.4, δυο θέσεις μπροστά από το ID.3. Εξαιρετικά τα πήγε και το κινεζικό Lynk & Co 01, που όχι μόνο κατάφερε να βρεθεί στο top 10, αλλά ξεπέρασε τα Renault Megane Electric και Dacia Spring.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και PHEV σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, πετυχαίνοντας +34% πανευρωπαϊκά. Πρώτοι και πιο εξηλεκτρισμένοι οι Γερμανοί, αντιστοιχώντας στο 38,7% επί των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών στην Ευρώπη. Τα περισσότερα εξ αυτών ήταν VW, εξ ου και η αύξηση 48% σε σχέση με το τέταρτο τετράμηνο του ’21. Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία ακολούθησαν, τη στιγμή που η άλλοτε κραταιά Νορβηγία υποχώρησε στην 4η θέση, με τη γειτονική Σουηδία ακριβώς πίσω της.
Ολόκληρο το 2022 πουλήθηκαν πάνω από 2,5 εκατ. EVs και plug-in υβριδικά στην Ευρώπη, φτάνοντας συνολικά στα 2,7 εκατ. αυτοκίνητα. Για το 2023 οι προβλέψεις είναι ακόμα καλύτερες, τοποθετώντας τον συνολικό απολογισμό PHEVs και ηλεκτρικών σε περισσότερα από 4 εκατομμύρια μονάδες.