Η ηλεκτροκίνηση ήδη μας απασχολεί σημαντικά, ενώ αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης, ειδικά στην Ευρώπη. Άλλωστε πολλές εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι σε λίγα χρόνια θα βγάζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μάλλον είναι πολύ αισιόδοξες ως προς τους καταναλωτές. Άλλωστε για να γίνει ευρεία διάδοση θα πρέπει να λυθούν σημαντικά προβλήματα, εκ των οποίων και το που θα φορτίζουν όλα αυτά τα EVs.
Η προθεσμία για την πώληση οχημάτων εσωτερικής καύσης στη Γηραιά Ήπειρο μικραίνει σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες όπως είναι στη Νορβηγία, όπου σχεδιάζουν να καταργήσουν σταδιακά την πώληση βενζίνης και ντίζελ έως το 2025. Ακόμα και εκεί που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλάνε πάρα πολύ, αντιπροσωπεύουν μόλις το 7,8% των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων. Σε άλλα κράτη η στροφή στην 100% ηλεκτροκίνηση θα γίνει έως το 2030 ή το 2035, αφού η μετάβαση είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα.
Σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της Ε.Ε., την Ισπανία (με 850.000 ταξινομήσεις θα κλείσει το 2021), ο πρόεδρος της ένωσης εμπόρων αυτοκινήτων, Gerardo Pérez, ανακοίνωσε ότι για την τοπική αγορά θα χρειαστούν 433 χρόνια μέχρι όλα τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν εκεί να είναι 100% ηλεκτρικά και όχι απλά εξηλεκτρισμένα (π.χ. υβριδικά).
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της autobild.es, έως τις 30 Νοεμβρίου 2021, το 65,7% των μοντέλων που πωλήθηκαν στην Ισπανία ήταν με θερμικούς κινητήρες (45,9% βενζίνη και 19,8% ντίζελ), τα υβριδικά αντιπροσώπευσαν το 25,15%, τα PHEV το 4,97% και τα 100% ηλεκτρικά μόλις 2,61%.
Μέχρι το 2050 που η Ε.Ε σχεδιάζει να είναι κλιματικά ουδέτερη, θα πρέπει στην Ισπανία κάθε χρόνο να πωλούνται 800.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και να μην κυκλοφορεί κανένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.