Karoq και Kodiaq είναι δυο από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στα χρονικά της Skoda. Εμπορικά SUV, με διακριτές διαφορές μεταξύ τους σε χώρους και τοποθέτηση segment, μετά της αναλόγου διακυμάνσεως στις τιμές. Αναμενόμενα το Karoq είναι πιο προσιτό, με το Kodiaq ούτως ή άλλως να αποτελεί το πιο προσιτό 7θέσιο και ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα της αγοράς.
Σε μια χώρα, ωστόσο, το τοπίο θολώνει. Εκεί, μπορείς να αγοράσεις Kodiaq σε τιμή που εδώ αποκτάς 1.000άρι Karoq. Και μάλιστα όχι κάποια «γυμνή» έκδοση, αλλά μια βασική με στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα Bolero, σύστημα πολυμέσων SmartLink με οθόνη αφής 8 ιντσών, αλλά και πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας. Η χώρα αυτή είναι η Ρωσία, όπου το ανανεωμένο μεγάλο SUV των Τσέχων ξεκινά από τα 1,96 εκατ. ρούβλια. Ή, σε ευρώ, μόλις 22.670!
Το Kodiaq που ανοίγει τη ρωσική γκάμα έχει τον 1.4 TSI των 125 ίππων και 200 Nm κάτω από το καπό, αντί του 1.5 TSI ACT των 150 ίππων και 250 Nm. Μεγάλο ατού των Ρώσων, ώστε να μπορούν να χαίρονται τέτοιες -και πολλές ακόμα παρόμοιες- επιλογές, είναι το γεγονός πως δεν έχουν τον «νταλκά» των Euro και εκπομπών ρύπων. Κατά συνέπεια μοτέρ που στην Ε.Ε. καταργούνται (καλή ώρα ο 1.4 TSI), στη Ρωσία συνεχίζουν κανονικά. Το βασικό Kodiaq συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και θέλει 10,6 δλ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση, με την τελική να ανέρχεται στα 190 χλμ./ώρα και τη μέση τιμή της κατανάλωσης στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. (ούτε WLTP έχουν οι Ρώσοι).
Για να κάνουμε την αντιπαραβολή με τα δικά μας, το Karoq ξεκινά με τον 1.0 TSI των 110 ίππων από τις 21.480 ευρώ. Το Kodiaq, με τον 1.5 TSI ως βασικό μοτέρ, από τις 27.000 ευρώ. Στη Ρωσία τώρα, το Karoq ξεκινά από τα 1,56 εκατ. ρούβλια (18.100 ευρώ).