Κατασκευαστές, νομοθέτες, οργανισμοί οδικής ασφάλειας και Ειδικός Τύπος είδαν και έπαθαν μέχρι να εμφυσήσουν στο κοινό, τη ζωτική αναγκαιότητα της ζώνης ασφαλείας. Και ακόμα, υπάρχουν αρκετοί που τη βάζουν μόνο και μόνο γιατί τους ενοχλεί ο ήχος της ειδοποίησης, όχι γιατί δυνητικά εξαρτάται η ζωή τους. Στα παλιά αυτοκίνητα, δε, τα πράγματα είναι χειρότερα. Ευτυχώς, οι περισσότεροι καταλαβαίνουν και φοράνε ζώνη. Όχι σε όλες τις χώρες, όμως, ακόμα και βάσει νομοθεσίας. Το απίστευτο είναι πως κάτι τέτοιο, συμβαίνει ακόμα στην Ευρώπη!
Ο λόγος, μάλιστα, δεν γίνεται γύρω από κάποια χώρα φτωχή ή αναπτυσσόμενη, αλλά για το Πριγκιπάτο του Μονακό! Ο φορολογικός παράδεισος, η πρωτεύουσα των supercars και hypercars, η διεύθυνση κατοικίας πολλών πιλότων της Formula 1, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, ΔΕΝ έχει υποχρεωτική τη ζώνη ασφαλείας στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του! Διευκρινιστικά, η ελευθερία στους επιβάτες των καθισμάτων αφορά μόνο τον αστικό κύκλο (λες κι έχει πολλούς αυτοκινητοδρόμους ή επαρχιακό στροφιλίκι το Μονακό), όπου το όριο ταχύτητας είναι 50 χλμ./ώρα. Καμία δικαιολογία, φυσικά, καθώς γνωρίζουμε τί μπορεί να προκαλέσει ένα ατύχημα σε τέτοιες ταχύτητες, αν οδηγός ή επιβάτες δεν φορούν ζώνη ασφαλείας. Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο, οι νομοθέτες του Πριγκιπάτου θεωρούν σώφρον να αφήνουν τον κόσμο «λάσκα». Για να μη χαλάει η τσάκιση στα κοστούμια ή τα φορέματα; Μόνο οι ίδιοι ξέρουν.
Τον τελευταίο καιρό γίνεται προσπάθεια από κάποια -λίγα- μέλη του εθνικού συμβουλίου, να αλλάξει η κατάσταση. Η Mathilde Leclerc (απλή συνεπωνυμία με τον πιλότο της Scuderia Ferrari, και επίσης Μονεγάσκο, Charles Leclerc) δηλώνει χαρακτηριστικά: «Είναι απλά θέμα χρόνου να το βρούμε μπροστά μας. Οι ταχύτητες στους δρόμους του Μονακό είναι χαμηλές λόγω κίνησης, κάτω από το όριο των 50 χλμ./ώρα, αλλά δεν γίνεται όλος ο προηγμένος κόσμος, τόσες μελέτες, τόσα στοιχεία από ατυχήματα, να είναι λάθος και εμείς σωστοί».




















