Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει κάνει άλματα προόδου, σε σχέση με τι βλέπαμε πριν μερικά χρόνια. Οι -νομικά διωκόμενες- αντιγραφές δεν λείπουν, ωστόσο τα κινεζικά αυτοκίνητα έχουν φτάσει σε σημείο να περιλαμβάνουν ηλεκτρικά SUV 680 ίππων και 1.000 Nm! Το αίμα πάντως, νερό δεν γίνεται. Εξ ου και τα τόσο έντονα προβλήματα ποιότητας, που απαιτούν απαγόρευση κυκλοφορίας!
Το σκηνικό αφορά την αγορά της Ρωσίας και τα μοντέλα F7/F7X (κουπέ το δεύτερο), της Haval (θυγατρική της Great Wall Motors). Πρόκειται για SUV στο μέγεθος του Skoda Kodiaq (μήκος 4.620 χλστ., πλάτος 1.846 χλστ. και ύψος 1.690 χλστ.) και διαθέσιμο με δυο κινητήρες, 1.5 και 2.0 λίτρων, με ισχύ 169 και 197 αλόγων αντίστοιχα. Η μετάδοση της κίνησης, αναλόγως έκδοσης πραγματοποιείται είτε στους εμπρός, είτε και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου ή αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το 0-100 χλμ./ώρα για τον κινητήρα των 169 ίππων ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., ενώ για τον ισχυρότερο με τους 197 ίππους απαιτούνται 8,8 δλ. Ποιο είναι το πρόβλημα με τα Haval;
Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες -καλή ώρα, αυτές που επικρατούν κατά τη διάρκεια του ρωσικού χειμώνα- τα σωληνάκια της βενζίνης ξεραίνονται και τρυπάνε, με αποτέλεσμα τη διαρροή καυσίμου και τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς. Κίνδυνος που σε αρκετές περιπτώσεις δεν αποτράπηκε και μετέτρεψε σε παρανάλωμα του πυρός F7 και F7X, δίχως ευτυχώς να προκληθούν τραυματισμοί ή χειρότερα. Κατά συνέπεια, οι ρωσικές αρχές εξέδωσαν οδηγία για περίπου 16.000 ιδιοκτήτες των εν λόγω μοντέλων, με την οποία καλούνται να μην τα οδηγούν και να τα μεταφέρουν τάχιστα -με οδική βοήθεια- στο πλησιέστερο συνεργείο! Προς τιμήν των Κινέζων, είχαν ανακαλύψει το πρόβλημα και αρχίσει τις ενημερωτικές επιστολές προς τους κατόχους πριν τους Ρώσους.
Η ειρωνεία είναι πως τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι μεν από την Κίνα, αλλά κατασκευάζονται και στη Ρωσία! Μάλιστα, το Haval F7 είναι το πρώτο μοντέλο Κινέζου κατασκευαστή που συναρμολογείται σε ευρωπαϊκό έδαφος.