Μερικά χρόνια πριν, ούτε που βάζαμε με το μυαλό μας πως ένα αυτοκίνητο παραγωγής θα έκανε το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,0 δλ. Τώρα, βλέπεις το Audi RS 3 να το ολοκληρώνει σε 3,1 δλ. και τα περισσότερα supercars να θέλουν 2,7-2,8 δλ. Ακόμα και τα 2,0 δλ. πια αποτελούν παρελθόν, χάρις στο Tesla Model S Plaid και το Rimac Nevera. Κι έπεται συνέχεια…
Ο αρχιμηχανικός της Rimac, Matija Renić, παρευρέθηκε στην εκδήλωση Monterey Car Week, όπου το Nevera συγκαταλέγεται στους πρωταγωνιστές, και μίλησε για την πορεία που έχουν πάρει οι επιταχύνσεις των hypercars. Ο Renić ρωτήθηκε αν είναι εφικτό να δούμε κάποια στιγμή χρόνους 0-100 στα 1,5 δλ., ή ακόμα και στρογγυλά στο 1,0 δευτερόλεπτο, για να έρθει η εκπληκτική απάντηση του Κροάτη: «Γίνεται και κάτω από δευτερόλεπτο»! Για να έχουμε ένα κάποιο μέτρο σύγκρισης, το Nevera ανακοινώνεται στα 1,85 δλ., το Model S Plaid στα 1,9 δλ. και η Bugatti Chiron στα 2,5 δλ.!
Ο Renić, με άλλα λόγια, μας λέει πως ο χρόνος ενός hypercar 1.500 ίππων μπορεί στο εγγύς μέλλον να βελτιωθεί κατά 1,5 δλ. Μιλάμε για εξωπραγματικά νούμερα, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε πως τα αυτοκίνητα του Rallycross, που είναι τα ταχύτερα αγωνιστικά στον κόσμο σε θέμα επιτάχυνσης και μπορούν να στρίβουν παράλληλα, θέλουν περίπου 1,8 δλ. Ήδη, δηλαδή, το Nevera είναι στο ίδιο επίπεδο και στοχεύει σε χρόνους επιπέδου Top Fuel κατηγορίας στα dragster! Ο άνθρωπος πίσω από το σετάρισμά του, ωστόσο, ξεκαθάρισε τις προτεραιότητες γύρω από την εξέλιξη του αυτοκινήτου: «Είναι ταχύτατο, αναμφίβολα. Οι αριθμοί μας κάνουν υπερήφανους, αναμφίβολα, αλλά το αμάξι είναι πολλά παραπάνω. Δεν κάνει μόνο για ένα πράγμα, δεν κατεβαίνει στα dragster και τέλος. Είναι εξαιρετικά εύχρηστο και ευκολοδήγητο, δείχνοντας τι μπορεί να κάνει η τεχνολογία».
Πάμε να δούμε τώρα τα Nevera και Model S Plaid να στέλνουν τα χρονόμετρα για σέρβις